|
|
|
|---|---|
|
Hej Hur många mil är mycket för en Z3 ? När uppstår problemen ? Självklart beror det lite på hur den är använd osv, men kan man säga något generellt ? Törs man köpa en som gått omkr 8000-9000 MIL ? /Jontas | |
|
Många av prylarna på en Z3 kommer från 3-serien E36, och de håller ju betydligt längre än 8-9000 mil. En Z3'a är oftast körd endast sommartid och antagligen vårdad ömt. Min har gått 7300 mil och är hur fräsch som helst. Är skicket i övrigt bra hade jag inte tvekat att köpa en Z3 med 10.000 mil på mätaren. Det är en underbar bil att köra så milen rullar på väldigt snabbt. =) Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Tjena Jag har en Z3 M coupe som har gått ca 4500mil, det enda jag märkt är att stolen har blivit lite lös, troligen samma problem som i min gamla E36 318iS (förresten samma motor som i Z3 1,9). Då var det bara en liten "plasbit" som gått sönder. Den kostade inte så mycket 20-30kr och gick lätt att byta själv. I övrigt är dessa bilar mycket roliga. Nu vet jag inte vilken motor du tänkt dig men skulle nog rekomendera dig en 6:a, tror att de har lite bättre andrahandsvärde. Annars är 1,9l motorn ganska rolig om man gillar 4:ans temperament, personligen är jag lite färgad numera med den stora 6:an under huven. Min 318iS gick 14500mil innan jag sålde och då var det väl inga allvarligare problem, vad jag minns. Men som Fredrik skrev, dessa bilar (Z3) körs oftast inte vintertid, knappt ens i regan och vårdas av många ömt, sen är det ju en rolig bil så milen rullar på. Så 10.000mil på en bil som ser och går bra med original servicebok och dokumenterad bakgrund (som alltid på en BMW) och en ärlig och trevlig säljare så är det nog inga problem. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Just köpt en 2.8 -99 som rullat 8100 mil. Mjuk som en katt men ändå stark som en björn. Inga som helst problem. MEN försäkra dig om att kamrem och termostat-enheten är bytt. Ironman |
|
|
Hej, min har rullat dryga 12000 mil nu, å går som en klocka. Men jag behandlar den ju naturligtvis därefter också.. /eFx |
|
|
är det kam rem i alla z3:or?? eller är det kedja?? och hur ofta skall den bytas?? |
|
|
Tror alla BMW Z3 har kedja, i alla fall M, men det är möjligt att 4:orna har rem. Kankse dumt att yttra sig när jag inte riktigt vet. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Alla M52 och M54 har Kamkedja som håller motorns livslängd ut. Vad jag vet har alla nya 4 cyl från bmw även dom kamkedja. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.