|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Efter att ha läst pgr69:s inlägg börjar man ju undra om det finns något sett att se/höra i förväg om vanosen är på G att ge sig, eller om den bara plötsligt en dag ger upp! Oavsett bilmärke eller modell tycker jag att man ska kunna kräva att inte halva motorn rasar före 15-20.000mil om man följer service intervallerna och inte misshandlar bilen, eller är det för mycket begärt av en bil/sak som kostar från 100.000kr och bortom miljonen. Speciellt dessa M-motorer som ska vara utveklade och testade av Tysklands finaste ingenjörer bör väll hålla mer än ett par år. Att en F1 motor kanske inte håller mer än ett lopp eller två (kanske en säsong) är väl en sak, men en vanlig M-motor varvar ju inte på samma sätt och ger inte heller fullt lika hårresande prestanda, så den borde väl hålla lite längre (läs >10år). Det samma gäller AC anläggningen i en topp of the line bil som de flesta BMW trots allt är. Jag säger bara oj, oj, oj vad jag ska strida för min sak den dagen min vanos, AC eller annat på min BMW pajar som borde hålla längre. (Att vissa saker till slut slits och går sönder är jag helt på det klara med men inte på en ny eller relativt ny bil -10.000mil). /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Frågan är bara vad man kan göra när BMW Sverige har sagt sitt = nej ingen ersättning. Finns väl inga andra vägar att gå...eller? Det är ju inte så att BMW bryter mot några lagliga förpliktelser. Däremot tycker jag att det är konstigt att de "vågar" strunta i den här sortens fel...en vacker dag borde bägaren rinna över... ///Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.