|
|
|
|---|---|
Smalex |
Jag har en e36 325 -92 som har börjat koka. Kommer ingen värme i kupe'n - Bytte termostat idag - Fyllt på fullt med vätska - Luftat luftat och luftat igen, kommer aldrig ut nå vatten, bara ånga den elektroniska fläckten startar aldrig, har kollat alla säkringar inget trasigt ( har inte kolla fläkten ännu) Kommer upp "BETRIEBSANLEITUNG" på datorn hela tiden, men det står inte ett j**** s*** vad det betyder i instruktions boken. Kan det va pumpen ??? Mycket tacksam för tips. //Alex..... |
Tim_318i |
Det kan vara en spricka i din topp har samma problem på min 318i E30. |
Smalex |
Rev bort vattenpumpen, impellern hade gått av från axeln. Det saknades även några småbitar från impellern, vad är troligast att dom har tagit vägen ??????????? hittade inget i kanalerna mellan pumphus o termostat. Går det att spola igenom systemet på nått bra sätt ??????? Tacksam för tips......... 325 Alex........... |
|
Hej Du! Jag hade samma problem med min 320i -97 för ett år sedan. Ingen värme inne i bilen, men en h-etes massa värme i motorn... BMW bytte viskokopplingen (fläktkopplingen) se´n har det fungerat bra ! Gick lös på 2.700:- hos BMW inkl. jobb, men är Du händig så har ju MotorNord eller Bildelsimporten lösa kopplingar för ca 900:- Lycka till !! //320i -97// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.