|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har en 320i Coupe från -85 och efter att det regnat så är det helt blött under mattorna i baksätet och även under mattorna fram. Detta sker även när bilen stått parkerad under regnet. Bilen har tacklucka och jag har prövat att blåsa rent takluckans dreneringsrör med tryckluft utan att något hänt. Frågan är alltså HUR vattnet kommer in i bilen! Tackar på förhand. /Aronsson | |
|
Är du säker på att det är regnvatten. Kolla kylvattnet. Om värmepaketet läcker så blir det blött under mattorna. Om det skall regna in vatten genom takluckan och bli blött under mattorna så borde det vara ganska otätt i taket, eller? |
|
|
Det kan vara luftintagen också, jag har hört talas om många med E30 som haft problem med vatten efter de tvättat bilen och kommit åt intagen vid framruntan med vattenslangen.. Själv är jag problemfri på den fronten, så det kan varit ett problem bara på tidigare modeller (har själv en 89:a). BMW 325iX Registry Länk |
|
netz |
En kompis har en e34 som hade problem med vatten under mattorna,han tog ur sätena o mattorna torkade ur bilen,körde in i en tvätthall monterade upp vattenslangen så den vattnade hela bilen sen kröp han omkring inne i bilen.Han hittade läckor vid luftintagen men mest vid bakrutan!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.