|
|
|
|---|---|
|
Vad har ni för avgssystem? grenrör, kattar, ljuddämpare? Ska nämligen byta på min M3:a undrar om det blir stor skillnad i ljud, effekt osv? Det är ju rena jungeln där ute med delar, tips? Är först och främst ute efter ett gött ljud o lite mer effekt skadar ju inte heller;-) | |
|
Sällan lämnar sportsystem någon effektökning på M-bilar utan är mest en styling/ljud -grej . Jag läste i nyaste Total BMW att Dinan hade lyckats få till ett system till E46 M3 som tydligen ska öka effekten med hela 7 Hk .. tilläggas kan dock att detta var ett system med bara 2st slutpipor då det tydligen var dom två extra som stal effekten . Hur löste man då problemet med det tomma uttaget på ena sidan ? - Ja man byggde en atrapp så klart :oD Fake-avgaset ska ingå vid köpet . ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
När det gäller M3 E36 så upplever jag att mitt AC-Schitzer låter mer än andra sportsystem. Det är från kattarna och bakåt, ljudet är helt underbart, både i och utanför bilen. Har dock inte haft några problem med att köra på banor med dB-krav. Så då är det ju rätt lagom nivå :) |
|
| Hade en Hamann slutburk ihop med Köhlers katersättare......härligt race ljud, dock inget för den diskrete. | |
|
Lyssna själv på www.eisenhaus.com deras kvalite är klockren. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Har en Hamann slutburk nu och race kattar är på gång... Har dock nte bestämt märke på kattarna än, stor skillnad på olika märken? 2:an är den förste att förlora guldet. |
|
| Den bästa (enda) varianten som ger effekt är den utan avgasrenande effekt, finns att köta av köhler. 30 min jobb innan besiktning visserligen men..... | |
|
Ljudet är första prioritet ;) 2:an är den förste att förlora guldet. |
|
|
Jag har ett AC/S på min-01:a och är nöjd. Helt annat ljud än orginal. Dessutom ganska uppkäftigt med sina liggande 8:or. Ring till Idh Gummi (Raul 08-6622710)och hälsa från mig så blir det ett bra pris. Effektskillnaden är nog att det låter lite råare men någon kännbar skillnad tror jag inte att det är. Anders-M3 |
|
|
Jag använder mig utav Eisenmann!! Helt underbart ljud! PÅ denna länk kan du lyssna på hur en m5a som min låter Länk Och här köper du dem , Xerious racing Länk M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.