AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
554

Lastutrymme i 3 och 5-serien från 98

Hej!

Har sökt som en tok efter denna information, men det verkar som om det är svårt att få tag på. Så därför ber jag er om hjälp.

Någon som vet hur stort lastutrymmet är i 1998 år modeller av 3 och 5 serien sedan.

Tack p åförhand.
St
50
Stefan K
320i touring -01
Tyvärr vet jag inte. Men man får in en liggvagn i 5´an och inte i 3´an, om du inte skruvar ner den i sina beståndsdelar. (Chansade på att det var det du ville veta, det brukar vara anledningen till att man byter till touring).
Ma
142
Maveric
320i E46 -01
Finns inga uppgifter i katalogen för 3 serien Sedan 2001 vilket borde vara samma som 1998:ans modell. Allt går bara man vill fick in en sittvagn i bak på Golf IV:an. Vagnen fick dela plats med slutsteg, 12" "Subba" och ett par 6x9 i hatt hyllan (15 högtalare i bilen) utan att plocka isär hjul eller något.

Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar!
Nisse
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Får in en kombivagn i min gamla touring (utan mekande). Har verkligen utrymmet blivit mindre? Tycker att de nya ser större ut.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Blädrade i några gamla Teknikens Värld och hittade följande uppgifter om lastutrymmet i E39 samt E46, sedanmodellerna:

BMW 3-serie (E46)
Längd: 96 cm
Bredd mellan hjulhus: 77
Höjd i baklucka: 43
volym: 302 liter

5-Serie (E39)
Längd: 115 cm
Bredd mellan hjulhus: 89 samt 98 cm bakom hjulhus
Höjd i baklucka: 50
volym: 336 liter

--------------
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Stefan K -> Du har helt rätt. Inte för att det finns några avkomlingar idag. Men man måste ju ändå se framåt, det kan ju komma =)

BlackMunichWagon -> Tack! Det var precis det som jag letade efter.
Men man skulle haft mer pengar så att man kunde köpa en ny 5-serie då den har 520 liter i skuffen =/

Tack ni som svarat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.