|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har precis införskaffat mig en 525ix och har en fråga... Jag tänkte att jag skulle byta bromsok fram och upptäckte att bromsoken till "min" modell kostar i runda svängar 1800:- st. medans oken till M5:an E34 kostar ca tusenlappen st. Vad är det som skiljer prisen åt i det här fallet, är det för att mina bromsar är kraftigare p.g.a 4wd eller av annan anledning?... | |
| Nästan allting skiljer en IX från en vanlig. Det är t.ex. inte ens samma fälgar till dem, inpressningsdjupet skiljer. Dessutom såldes inte så många IX modeller. Därför är reservdelarna lite dyrare än övriga modeller. Men, 540 och M5 brukar även dem ha dyra reservdelar (exklusivare modell.) | |
|
Jo jag misstänkte nästan att det skulle komma som svar...he he. Men för övrigt, är M5:ans bromsok bättre tro? E34 då.... Förresten dom kanske inte passar, eller? |
|
|
Bromsskivorna på ix är inte lika som på vanliga, men oken tror jag är likadana... Detta får jag fram när jag tittar i bildelsimportens katalog ,priset är inte heller lika högt. www.bildelsimporten.se eller ring 018508080 -bildelsimporten- (ingen smygreklam, bara rekomendation, de har allt till våran lite ovanligare BMW) Att m5 borde ha betydligt bättre bromsar än övriga e34:or, m5 är en ren sportbil och ska klara att plågas på bana utan problem. |
|
|
Tack för det tipset! Vad vore livet utan fyrhjulsdrift! |
|
| Även oken är olika enligt ETK:n. Vet inte vad det är som skiljer bromsskivor & ok egentligen mot en "vanlig" 525:a... Men olika artikelnummer är det... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.