|
|
|
|---|---|
|
Ska motera en fast dragkrok på min e32 735i -87. Undrar om någon vet om det är förborrat eller utmärkt på något vis, stansningar eller dyligt. Gärna tips, har tyvärr ej någon orginalhärva utan måste gå med tjuvar på en baklampa.Var ska härvan igenom? Alltså kommer datorn att indikera glödlampsfel vid ikopplat drag.Med det kan jag leva med. | |
|
jag monterade min dragkrok skälv det var inga problem allt var förborrat och jängat men jag lätt bmw kåppla in strömen |
|
|
Dragmonteringen är klar, det var förhållandevis lätt. Började med att ta bort stötfångaren bak.(lätt när man kan) 1. Överdelen på stötfångaren (kromet) är tre delat, tag bort mitterdelen genom att använda en radiomejsel el. dyligt att peta med i innerkant(mot karossen)där finns sammanlagt fyra "öron att peta ned, frigöra" Dra sedan överdelen bakåt,mot dig,så är den lös! 2. Där under sitter två st.m10 insex skruvar som håller stötfångaren, Bort med dom, sedan är det bara att dra stötfångaren bakåt.(kan sitta lite då den ej varit bort förut) så jag använde en glidhammare och hjälpte till med i skruvhålen, samt slog samtidigt i ändarna på fångaren i hjulhusen samtidigt så kom den. För på långsidorna sitter det glidblek som den styrs in i, som är rostiga. Dom yttre skruvhålen till draget är förborrade och gängade(4st. m10 rensa gängorna med en tapp) Ta bort all underredsmassa med en varmluftspistol, fäst upp det i dom och borra dom andra 6st hålen lägg sedan medföljande förstärkningsjärn i skuffen (2st. vinkenjärn ca.4dm långa)i mitt fall Kabelsatsen fick jag oxå förborra för på lämpligt ställe,det ser man när allt är rivet. Seda gick jag med såkallade tjuvar på en baklampa, funkar utmärkt! Tillbaka med stötfångaren,fetta in glidbleken så går det lättare, se till så den sitter rakt innan du drar fast den. CA. 5 tim. ör en glad amatör. Obs! Men fråga alltid på bilprovningen först!! Anars kan du få göra om det.. BG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.