|
|
|
|---|---|
|
Vad skiljer den svenska avgasrenade M535i E28 från den tyska? 14 hk är iaf borttrollade... Vad är skillnaderna i avgassystemet, boxen och insprutningen? Är det något man bör tänka på vid trimmning? Är det något extra man bör beakta när man monterar vassare kam, extraktor, ändrat bensintryck, chip och dyl? ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk | |
|
Ingen som har någon aning....? Hur har ni gjort som lagt konfilter (öppna filter) på avgasrenade M30B35? Vad har ni gjort av gummislangen (pulsventilen) som går från luftboxen? Mvh ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
|
ang. skillnad mellan tyska o svenska 535,an har jag för mig att det finns en rätt ingående tråd om ..kommer inte i håg exakt vad men sök så skall du finna. puls-air slangen pluggas lämligen vid montering av open air filter. -annars får du ett otrevligt smatter. ingen fara att göra så men besiktningen ser nog helst att du monterar original luftburk med inkopplad puls-air. mvh L |
|
|
Här är länken, ta bort hela pulsair historian istället för att bara plugga den...så vinner du någon hkr till. Styrbox kan hittas på tyska e-bay, med lite tur :-) Alt är att hitta ett bra chip (ej superchip) dom säljer en del hemma brända alpina chip som ev kan funka, ett annat alt som jag tittade på innan var att annvända det nyare styrsystemet från e32/34 med m30b35 (snabbare&bättre styrsystem) Länk |
|
|
Laban: Tack för tipset. Om man pluggar slangen blir det några motorstörningar/bieffekter? Pelle: Tack för tipsen. Vet du varifrån man kan få tag på chip som funkar till den avgasrenade boxen? Är det något extra man bör tänka på vid montering av extraktor? Har dålig koll på pulsair systemet eftersom finska 535'or är samma som tyska, det finns mao dåligt med info om detta här hemma. (Min 535'a är dock en avgasrenad eftersom jag har köpt den i Sverige.) Mvh ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
|
Om du monterar e-rör så plockar du bort hela pulsair systemet ändå, glöm bara inte att plugga i luft burken, eller du kanske har konfilter? Om e-röret ser ut typ alpina b9 så får du bygga biten mellan e-röret och första dämparen själv alt bygga om dom bef rören. Typ som ett supersprint så passar det rakt på det bef avgassystemet. Chip på den strypta boxen så är nästan allt bättre än std chipet (förutom superchip som tom har sänkt effekten på vissa 535 e28a) Men kanske du kan hitta en "tysk" box i finland? Det börjar bli svårt att hitta trim delar till äldre bmw ny, så jag vet bara motornord och qvarnis som har sådana att sälja. Alt är att montera dit en nyare motorstyrning från en e32 735 89- eller en e34 535 89- men då får du samtidigt montera lambada sonden. |
|
|
En kommentar bara, e det någon som vet om det e nån skillnad på svenska/tyska versionens spridare? Minns ngt inlägg om att det skulle vara lågohmiga i .se versionen. Dock tycker man att en -87 bör ha högohmiga spridare, vad jag sett så är det juh äldre 3.5or (l-jetronic) som hade dom lågohmiga. ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
|
Det är äldre vagnar som har lågohmiga spridare, dom bytte någonstanns 84-85. Lågohms boxarna är nästan dubbelt så stora som högohms boxarna. I vilket fall som helst så är där ingen vits att annvända ett äldre motronic spec om det är så gammalt så det har lågohmiga spridare. Alla högohmiga 3,5l maskiner har samma spridare fram till att m30 gick i graven |
|
|
Skriver ett inlägg bara för att knyta ihop tråden. Nu är extraktorn och konfiltret monterat. Det var precis som Pelle Persson sa, man "rev" helt enkelt bort avgasreningen. Nu återstår bara Unichipet... mvh ///Jonas Länk |
|
|
Hur ska jag bära mej åt för att plugga pulsair systemet ?? Billy B-10 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.