|
|
|
|---|---|
| Har nu bytt toppen på 520:n för tredje gången. Allt frid och fröjd med värme och sånt nu men.. Motorn har börjat låta som en Husqvarna Svartmyra. Den smäller, hackar, hostar, låter lite som en gammal jänk faktiskt :-/.. Är dålig på felsök på 6:orna men helt klart misstänker jag att den inte tänder riktigt på alla 6. Nån föreslog tändkabelbrott, kan tydligen vara känsliga. Mer förslag? | |
| Om den misständer så se över rotor & fördelarlock. Undersök tändkablarna (ev mät upp dem) och byt tändstift. I högst ovanliga fall (väldigt sällsynt) kan det vara fel på tändspolen. Om inte det blir bättre efter tändningsundersökningen så börja då felsöka i bränslesystemet, mät upp bränsletrycket och så vidare... | |
|
Får ingen ordning på det här... Pratade med "min" mekaniker och han svamlade något om ngn luftslang som ev kunde ha släppt. Ev till luftmassemätaren, ev till tomgångsmotorn.. Har jag en tomgångsmotor? Hmmmm.. Två bilar är fler än en.. |
|
| Varit ute och pillat igen och reflekterar över att tomgången är på ca800 varv (altså jämn och fin). Finns det ett nödkörningsprogram på e34? Hittar heller inga lösa slangar... Någon? | |
|
Byt kondensator. En dålig kondensator kan göra att motorn går orent. |
|
| ops!!! fel tråd.... | |
|
fördelarlocket på min 520 hade spruckit mellan 2:ans och 4:ans cylinder, men den gick ojämt oavsett varvtal!!! "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.