AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
8.296

Z(3) klubb i Sverige

Sida 3 av 5
Askåsen,
Oberoende av alla möten så tror jag att arbetet med att få igång en eventuell Z klubb i Sverige bör starta. Jag tror att detta tråd ger tillräckligt med stöd åt idéen. Därför tycker jag att det är dags att köra i gång redan nu.
Hade du redan förslag till stadgar? Kan du maila runt det till alla som visade sitt intresse i denna tråd?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Jag har förslag på stadgar. Jag har grepp på vad som krävs att få använda BMW logotype samt även underlag hur klubbens logotype kan se ut för att vara godkänd av BMW.
Jag tar med detta till nästa Z-träff.

Z3c 4 ever:
Vill du ha en pdf på förslag stadgar?
yes. kan du maila?

____
Tack för mailet. Det ser bra ut!!!
Vad sägs om att lägga ut dessa någonstans på nätet ?

För resten jag kollade vilka domäner var förtfarande är lediga för framtida klubbsida:

www.bmwzclub.se
www.bmwzclub.nu
www.zclub.se
www.zclub.nu

fast den jag personligen gillar mest är: www.z.nu

alla lediga som sagt!

____
z.nu är kul, verkar inte finnas någon z.se heller.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
helt sjukt. Bara för det så blev www.Z.nu upptagen efter det att jag tittade i morse. Någonting på japanska står det...kanppast BMW Z club Japan ;-)

____
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Ska klubben tillhöra BMW-klubben bör man nog ta sig ett snack med klubbmästaren på BMW klubben Tomas Hall. Jag träffade honom i går (på Uppsala träffen) och vi pratade lite, nu fick jag inte hans nummer men det finns nog att finna på BMW klubbens hemsida.

www.z.nu var annars en lysande adress, men www.z.se går också bra eller bmwzclub.se/nu så ger man en liten föraning om vad det gäller.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Richard, jag tror att du möjligen missupffatade det Jan skrev. Han menar inte att kluben ska tillhöra BMW Schweden Klub utan att den ska sortera under ett paraply organisation för alla BMW klubbar. Har jag fått det rätt Askåsen?

____
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Här är en länk....

Länk
Visa användare
155
Lasse B
M Roadster -01
Vad menar ni är fördelen med att vara under ett paraply (Club Europa) jämfört med att ingå under BMW Club Sweden?
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Ingår klubben i BMW Sweden får medlemmar betala deras årsavgift (ca 400:-) + en årsavgift till Z-klubben.
är det ingen avgift till Europaklubben?

____
Dufvis
Klart vi ska ha en klubb! Jag är med, hjälper gärna till, är dock starkt begränsad då jag bor på Alca...Gotland heter det...

jasså? kan det vara din blåa Z3 jag har sett i ögonvrån i partyvimmlet i Visby?

____
Här är länkar till några Z klubbar runt om i världen.

Ungern: Länk
Österike: Länk
Italien: Länk ( mycket high tech sida)
Portugal: Länk
Holland: Länk ( verkar vara en mycket utarbetad sida)
Tyskland: Länk

____
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Kanske ser Z-Klubben dagen ljus i Jönköping den 17 aug. Kom igen med synpunkter. .................
Dufvis
Z3c 4 ever!: Det var det inte...men jag har spanat på samma Z:a.. fortfaranade här? Sugen på att provköra.....
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Blir det start av en Z-klubb kanske blir det i Jönköping 17 augusti. Här är programmet för träffen.

Länk
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Vill klargöra några frågor jag fått via mail och tel.

Träffen kostar inget förutom det du köper och äter vid Gränna Hamn. Alla rabattkuponger och presenter till Z-bilar mm som vi fått av sponsorer skall vi på ett rättvist sätt fördela bland Z-bilarna som kommer. Dessa har ett värde på mer än 15.000:- men inga kostnader här heller.

Var exakt Atollen ligger har jag bett Maria lägga ut på tråden och exakt förklara, då hon bor i Jönköping.

Antal just nu som anmält sig komma är mellan 20-30 stycken, det är mycket väderberoende. De har lovat bra väder med sol, vi hoppas på detta.

Träffen är en öppen träff för alla Z bilar.
av
167
ave
520dAT -12
Är själv nybliven ägare till en Z3:a och var med på träffen i Jönköping igår. Det var mycket trevligt. Tack till initiativtagarna!

Vad gäller den blivande klubben är det ju förståeligt att det inte är klart med ett namn än men det måste ju tas ställning till om det ska vara en Z-klubb eller en Z3-klubb. Här används bägge typerna i forumet. Själv tycker jag det ska bildas en Z-klubb då de olika modellerna är för små för sig själva för att ha olika klubbar.

Först var jag, rent spontant, för ett bildande av en sektion i BMW CS. Vid bildandet av en helt egen fristående klubb är det så mycket nytt som ska göras och upprättas som redan finns i BMW CS. Detta gäller tex. tidning, hemsida, avtal mm. Efter att ha följt debatterna i de olika trådarna här på forumet så är jag inte lika övertygad längre. Kanske dels pga den höga medlemsavgiften de dubbla medlemsskapen ger. Kan även vara en nackdel att vara en så liten sektion i en större organistation.

Tolka detta som ett intresse från min sida av att gå med i en framtida Z-klubb. Lycka till ni drivande!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.