AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
8.297

Z(3) klubb i Sverige

Sida 2 av 5
Håller med dem två sensate inläggen... Har dessvärre inte varit med och startat någon klubb och tiden har jag tyvärr inte.

Men jag är intresserad av att bli medlem.

//C-A
eF
900
eFx
520d Touring -09
Samma här, blir det något är det intressant!

/eFx
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
"IRONMAN" tycker inte att hjulet är uppfunnit då sektionen inte finns. Möjligt kan vara att en Z-klubb ansluter sig till BMW Club men kan BMW Club ta intiativ till en Z-sektion? (Intressant fråga att få svar på).

Säkerligen, tror jag, att ett samarbete kunde vara bra såsom en "underklubb" exempel enligt denna länk är ett bra exempel.
Länk

Risken kan även vara att en liten Z-sektion drunknar (glöms bort) i den stora BMW klubben. Inom några veckor så ger säkert denna tråd en indikation på intresset för en Z-Club. Jag tror även på ökat intresse för en Z-klub bland annat med tanke på två nyligen genomförda träffar, i Stockholm samt i Göteborg.
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Jag tycker att man kanske skall tillsätta en grupp som tar fram lite konkreta förslag på vad hur och varför. Jag kan tänka mig att vara med i den i så fall. Någon annan som kan tänka sig vara med??

Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Det är taget!

BoZton Grodan
Jag tycker att det skulle va trevligt med en Z-Club.
Om det finns möjlighet att va en underdivision till en större club så är det väl bara positivt. Ju fler man är ju starkar blir man när det ges möjlighet att förhandla till sig rabatter på försäkringar, tillbehör eller va det nu må vara.

Att vi med dessa i mängden utstickande bilar skulle på något sätt drunkna bland andra mer familjeanpassade skönheter i BMW släkten tvivlar jag starkt på.

-Vi är trotts allt ganska små & uppseendeväckande*

Z Club låter bra! Jag är med! har nu mailat oxå

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Kolla på denna länk: Länk
Jag har mailat till dem och frågat om erfarenheter att driva en Z3 klubb. Kanske kan dem hjälpa oss att etablera en svensk Z klub rent av?

____
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Jag har "lite" koll på läget, har även fått underlag från BMW när det gäller logo och att få använda denna samt finns ett unerlag för stadgar. Det finns några som anmält sitt intresse att bilda en styrelse men mer intressenter måste fram, särskilt från Sthlm.
Jag tror inte det kommer vara problem med Stockholm. Allt hänger ju på hur mycket jobb det är fråga om. Antagligen skulle man behöva ha flera underavdelningar rent geografiskt. Gtb, Sto, Malmö inklusive närmast liggande landskap att börja med. det för att få hög lokal aktivitet. Jag tror att tack vara sommarens träffar finns det ju en liten kärna som kan ta vid i storstäder. Vad som behövs är en central ledning. Jag tror att om vi kan kvantifiera arbetsbelastning som kommer att krävas så kommer vi enklare komma fram till frivilliga som ställer up.

____
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Helt rätt fordras en insats för att få snurr på det hela. Jag har forskat och kommit fram till att det finns ett enormt intresse.
Om man gör en konstruktion tillsammans med BMW Club Sweden då hamnar medlemsavgiften högt, medlemmar måste då vara medlem i BCS med en avgift på 400:- om året, då får man visserligen tidningar mm som ingår i BCS. Därutöver så skulle det komma till en avgift på 100-200:- för Z-Klubben. Mina efterforskningar så blir en medlemsavgift på 500-600:- för mycket.

Många av de förmåner som en klubb vill ha det finns goda möjligheter att "på egen tråd" ordna med. Ex.vis rabatt bensin, bildelar, försäkringspremie mm. Skillnaden är bara att man kan inte åka snålskjuts med en annan klubb. Med stort intresse och många krafter så behövs i regel inte åka snålskjuts. De tidningar som ligger under BMW Europa bör kunna komma med och en klubbtidning kan säkert skapas som enbart handlar om Z bilar, träffar, info mm, det är det jag tror medlemmarna förväntar sig. Detta kan vi väl "töta ihop" själva. Det finns ju både journalister och fotografer som har Z bilar.

Uppdelning Gtb, Sthlm, Malmö samt central styrelse är ett bra sätt och få ner arbetsbördan. Lokala träffar etc kan ordnas lokalt förmåner rabbatter ordnas centralt.
Det du skriver låter bra. Jag tror oxå att en sån klubb måste fungera lite enligt principen att alla som är med ska se sig om om det finns några förmåner man kan fixa åt klubben genom att använda sina kontakter. Det blir intressant att se om jag får nåt svar från den tyska klubben. Man kanske kan hänga på några av deras avtal? Kanske har dem nåt avtal med intressanta tyska firmor såsom AC Schnitser, Hamann, Hartage eller liknande?

Har du någon uppskattning av hur mycket arbete skulle man behöva lägga ner per månad/person om man vi vara med och hjälpa till i uppbyggnaden och driften av en sån klubb?

En tanke jag hade är att vi bör nog knytta oss till BMWpower i den mån det går.

____
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Jo det är alltid så en del gör mer än andra, men alla insatser kan vara lika viktiga. Dvs att lägga ner några minuter i månaden till några timmar kanske med det är svårt att gissa.
Exempelvis kan det vara någon som har en kontakt och kan fixa det i ett "huj" medans den som inte har kontakten får lägga ner massor av tid.

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Vänta nu lite, BMW Sport Club aggerar ju utan att helt hänga samman med BMW Club Sweden. Man betalar avgift till BMWSC som är en annan en BMWCS. Kan man inte hänga på på det sättet, vara med men ändå fristående???

Jag kommer snart att börja på ett nytt jobb och vet inte hur mycket tid jag kommer att ha över, men finns det lite tid till övers är jag gärna engagerad.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Finns det många BMW Z3 ägare som är medlemar i CS, SC, CIA och allt vad det heter? Jag vågar påstå att så inte är fallet.Skulle det vara däremot så då finns det inte mening med separat Z klubb utan mer fråga om Z register inom BMW klubben.
Men om det nu är så att dem flesta Z ägare inte är med där så ska vi ha en egen separat klubb. Ska vi hänga på någon så är det hellre BMW Z klubbar utomlands än BMS SC eller CS tycker jag.

____
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Även jag håller med att så inte är fallet. Det går ju att bygga upp det på ett enklare sätt, till att börja med. Se här hur Wankel Registret byggt upp sitt. OBS medlemsavgiften har de satt till 150:- vilket inte är mycket.

Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Som medlem i BMW CS så håller jag nog med de två senaste inläggen, det kanske räcker med ett register och att vi mailar varandra om div träffar som vi arrangerar.
Vill någon sen fixa avtal med rabatter så är väl det bara possitivt, vi är ju endå ett gäng likasinnade och tillhör en klubb.
Sen kan vi väll trycka klistermärken och T-shirts om vi vill ändå.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
modano
är klart på denna idé om Z3 klubb!

Levins Bil I Värnamo, ger alla eventuella medlemmar (om dit blir klubb) 10%-15% på alla originaldelar och accessoarer och 10% på Schnitzer, Hamann och BBS !!!

mvh

-----
det finns bilar...
men som tur är så finns det också BMW...
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag hör ljuv musik i mina öron, rabatt på AC, Hamann och BBS! Bra jobbat Modano.

Vet du om de har en egen hemsida så man kan kolla priser på div styling från ovan nämnda.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Det spelas ljuv musik i alla Z-öron, men vi måste ha en organisation (Klubb) för att få alla dessa förmåner. Jag har lappar på fler förmåner.

Få se vad som händer, vi har en stundande Z-träff där frågan kanske kommer upp om en klubb.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.