AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
8.294

Z(3) klubb i Sverige

Sida 1 av 5
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Eftersom "Robot" är lite sen får väl jag ta upp frågan. Det verkar ju som om det är några som är intresserade att vara med i en sådan. så vi kan väl börja med att ta in anmälningar och förslag på syfte och aktiviteter.

//Jan

Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Skicka ett mail till: z3sweden-subscribe@yahoogroups.com så kommer ni med i en mailinglista som jag har lagt up åt oss...

//Jan

As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Viktigt är att fånga upp hela Sverige dvs även Skåne-Stockholm-Norrland
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
måste vi ha med stockholmarna??

Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
hoppas att alla förstår att förra inlägget var ett skämt...

As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Jag föreslår att börja med att sådana som skulle tänka sig vara med i en Z-klubb gör en inte på något sätt bindande liten blänkare på tråden här.
Därpå får vi avgöra hur vi går vidare beroende på intresset.

Jag anmäler mitt intresse
Det finns en Z-klubb... Nissan har ju använt Z ett tag.

Z3 Roadster 2.2i -02
BMW Z Club Sweden?
Nä... men en Z-klubb.

Z3 Roadster 2.2i -02
"BMW Z Club Sweden" = förslag på klubbnamn.
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
ok vi skall bestömma namn innan vi vet vad vi skall göra.. hmm .. nåja jag får väl oxå lämna förslag då.. "z3 sweden"

As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Först gäller att kolla intresset, se ovan. Finns det?
En klubb skulle vara kul!

Namn: "BMW Z-Club Schweden".. för att markera dess ursprung.

//C-A
Jajjamänsann, här anmäler jag mitt intresse till en Z club :)))

Mvh
Maria

Länk
"BMW Z-Club Schweden" låter jättebra tycker jag.

Länk
*08:an anmäler sig* ;)

///M
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
"Z-power team" låter häftigare

Jag e med helt klart

En gång BMW,Alltid BMW
Visst vill jag gå med i en Z3 klubb, bara det inte innebär några åtaganden.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag är också intresserad av att vara med i en Z-klubb, inte nissan :-).

Vad beträffande namn så är väl det ett mindre problem, vi lär väl i första hand behöva en klubb-ordförande med styrelse osv. = frivilliga som vill jobba lite för oss andra. Utan dessa så kan vi stå där med våra olika namn förslag. Sen bör vi väl ha ett syfte med klubben, vad ska det innebära att vara med (en ny dekal på rutan?), rabatter, fester, träffar osv.

Träffar har vi ju lyckats ordnat ändå! Nu tycker ni säket att jag låter negativ, se det inte så, jag är mer nyfiken på vad vi ska göra med klubben?????

Som någon ovan sa, vi bör samla in alla intresserade och göra en lista så vi ser hur många vi är som är intresserade. När vi har en siffra på det kan vi ju gå vidare och se vad man kan göra av det hela.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Rätt "z3mpower" namnet kan läggas på hyllan tills vidare, det är inga problem att lösa. Syftet med en bilklubb är ju att man kan liksom andra klubbar, ordna bensinrabatter, rabatt på tillbehör, rabatt på försäkring samt rabatter på annat som kan kopplas till bilintresset båtresa med bilen som exempel.
Man kan utbyta erfarenheter med Z-bilarna genom en tidning samt träffar.
Andra bilklubbar har lyckats med att tillvarata bilintresset samt göra alla kostnader gynsammare.

Viktigt är att det finns ett intresse för att vara medlem. Medlemmarna är den stora och viktiga biten, dvs ju fler mer kan fixas enligt ovan.

Steg ett (1) är att reka av intresset, inte som ordförande utan som eventuell medlem. Lägg gärna in en inte bindande intresse inlägg på tråden här, sedan kan vi utvärdera hur vi går vidare.
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
UPPFINN INTE HJULET IGEN !

Det finns ju en BMW-klubb sedan 1985 med ett antal sektioner. Varför inte skapa en "Z"-sektion eller "Roadster"-sektion, och sedan rida på befintlig organisation ???

Länk

Ironman
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.