|
|
|
|---|---|
|
Idag körde jag igenom en snabbtvätt och det strömmade in en hel del vatten på passagerarsidan vid fötternas vänstra sida. Det verkar nästan som att vattnet rann rätt igenom från något luftintagsställe under vindrutan. Efter det kom det små snöflingor och "isrök" när jag körde kliman, men det kom även klimatkall luft när jag inte körde kliman. Vad kan ha hänt? Bilen är en 328i limo-96. | |
|
Har för mig att det skall vara några avrinnings kanaler som kan gå tätt framme vid skärmarna. Brukar märkas att det blir vått på golvet. Sök på innlägg så skall du hitta.... Gött att åka BMW |
|
|
Tack. Jag sökte på "läckage" innan jag skrev inlägget, men hittade inget som motsvarade mitt problem. Ska söka igen... Ska kolla avrinningskanalerna, men menar du klimans kondensordräneringsrör eller någon avrinning för utifrånkommande vatten? Hur kommer jag åt dessa avrinningskanaler isåfall? Fler förslag? |
|
|
Har för mig att kanalerna från takluckan går på den sidan. Kanske något läckage? En polares E28:a fyllde handskfacket med vatten... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
| Om det ser ut som på E34 så är det en kabelgenomföring under framrutan bakom motorhuven på passagerarsidan, om denna är otät så regnar det praktiskt taget rakt ner i bilen på den sidan. | |
|
Har du taklucka så testa att hälla lite vatten runt luckan. Rinner det då in så är det troligen avrinningskanalerna. Det sitter en i varje hörn på takluckan och de mynnar ut i närheten av domkraftsfästet. En annan sak som det kan vara är om det är tätt i intaget för friskluft till kupéfläkten. Det brukar kunna komma in löv och barr som sätter igen de små dräneringshålen vilket kan leda till översvämmining. OBS! Då kan du även råka ut för att databoxen blir dränkt. Lösning: Gör rent och ta upp hålen så att det rinner ut bättre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.