AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
290

vad ska man ta för en bmw 750ia -91!?

bille
Hej!
funderar på att sälga min 750ia -91 lite för dyr för mig just nu. vad kan man begära för den?

import 23000mil all utrustning? går utmärkt i motorn+lådan så gott som rostfri fin i lacken all el utrustning fungerar 18tums,f v-däck alu,orginal. m,,m,m

? ev,byte billigare?
40 KSEK? Liste....du har väl lite färsk erfarenhet av att leta e32...

/Simon på väg mot 2000 inlägg!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Ungefär 40k är rätt för en 750 i 91 i normal skick. Ej någon lättsåld bil kan jag lova.

En gång V12 alltid V12...

BMW CS #5139
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
bille, kolla din mail.

BMW CS #5139
bille
Har kolla t mina mail! vad kolla efter?
li
1.959
liste
535i -89
Simon - hehe, jo det har man ju... :)

Jag har fått uppfattningen att årsmodell får mindre och mindre betydelse på E32:orna. En fräsch 750 -88 kan kosta lika mycket som en fräsch 750 -92. Det är kanske inte så konstigt, när nu E65:an på allvar kommit ut på begagnatmarknaden. Dessutom verkar det som att de ALLRA värsta vraken sorterats ur, och många av de bilar som finns på marknaden idag är rätt okej.

En 750 är väl den E32 som är mest svårsåld. 23.000 mil är i sig inga problem, men frågan är om du har dokumentation på att dessa mil stämmer och om det finns service- och ägarhistorik. Finns detta, och bilen är i mycket bra skick på alla sätt och vis, så ska det inte vara fel att sätta priset nånstans strax över 40.000.

Finns det däremot ingen servicehistorik, skador i inredning, saker som inte fungerar som de ska och rost som gått "förbi" lite småstänk i nederkant på dörrarna och bakluckan etc etc då kan man nästan halvera prislappen direkt - 25.000:- bör du få för en bil med "lite fix" enligt det jag skrev.
bille
ok
Då kan jag sätta ut min bil för 39.900 p&k den är i mkt fint skick med perfekt motor+låda även mkt fin invändigt å utvändigt all utrustning fungerar som de ska.

så ni som är sugna på en v12 håll ögonen öppna eller mail för ett ev, köp ska bara hitta en bra lite billigare bil först givetvis bmw
kanske någon på forumet ha en bmw som vill byta till sig en 750?

Mvh Bille
bille
aj då! ser att jag skrivit 23000mil ska vara 22000mil
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
bille, kolla din mail igen, hoppas att det skall fungera denna gången:) Hur som helst är jag intresserad av din 750i, skulle gärna vilja ha lite mer info om den,

Mvh Johannes

BMW CS #5139
BMWpower.nu är ett bra ställe att annonsera ut sin bil har jag hört...har sålt mina två BMW här....få men seriösa svar är min erfarenhet.

/Simon på väg mot 2000 inlägg!
J.L: Sålde du inte precis en 750? Sugen igen redan?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Oskar, jo jag sålde min 750i för ca en månad sedan, och ja, jag är mycket sugen på att köpa en till. Helt klart världen bästa bil, synd bara att det inte är jänkepriser på soppan:(

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.