|
|
|
|---|---|
kimozabe |
Jepps! Glömde Lyset på, så när jag skulle till jobbet så va batteriet slut.. Fick ett stort problem på halsen, kom f*n inte in i bilen då Centrallåset är eldrivet, Även deadlock va på så ett spett genom bakluckan gick inte bra det heller... Kunde inte få upp varken dörr eller motorhuv, började få panik då jag va sen till jobbet. Farsan kom o hjälpte till, vi fick ta hans bil batteri kopplade på det på nummer skylts belysningen :) då kunde jag låsa upp. Sedan upp med motorhuven för att ladda på mitt batteri. Finns det lättare sätt? Man sitter värkligen i klistret. Mvh |
|
hade du inte låst med deadlock så hade du kunnat öppna dörren på passagerarsidan genom att hålla uppe och sedan släppa efter dörhantaget lite och öppna med nyckel genom att vrida åt fel håll... men det funkar inte om deadlock är aktiverad... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
| Vad är deadlock? | |
|
Deadlock fungerar som så att när du låser bilen på "vanligt" sätt, utan deadlock, så kan du ändå öppna dörren innifrån genom att dra upp "låsknoppen" (alt. öppna med öppningshandtaget??). Men låser du med deadlock går det inte heller att låsa upp innifrån. Deadlock aktiveras genom att vrida nyckeln ett extra snäpp när du låser (åtminstonde på E28). __ Killar med kvalitet kör BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.