AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.622

Hur plocka ut baksäte på E39 sedan?

Ska plocka ut både ryggstöd o sittdyna i baksätet på min E39 (jag har inte fäll/delbart baksäte) hur gör jag? är det bara att rycka bort skiten som man gör på E34?

V8 rockar fett!
nl
113
nls
i3 -17
Det är bara att rycka upp sittsen och ryggstödet sitter med ett par bultar.
Lycka till

//Nisse
oki.... tackar för svaret!

V8 rockar fett!
hmm ,bara att rycka sa du? har varit ute idag o ryckt som f-n men inte lyckats mer än att jag tog isönder den ena integrerade barnstolen...... vart sitter clipsen nånstans som håller sittdynan nere?

V8 rockar fett!
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Ta tag i framkant på sittdynan och ryck uppåt, ryck jämnt på bägge sidor så går det lättare. Det kan sitta utav bara H******!
nl
113
nls
i3 -17
Det kan var monterat på något annat sätt om du har barnstolar jag har alldrig provat att ta ut sätet på någon sådan.
sebbe_bmw
Ryck inte!!!

Har du barnstolar i bilen så sitter det två sprintar under "kåpan" med de två clipsen som du ser när du fäller upp barnstolen, det är bara att lossa kåpan och sedan ser du sprintarna!!

Lycka till

Sebbe
oki, jo jag har ju integrerade barnstolar o ryckte som fan...resultatet blev att jag knäckte plasten på undersidan av sätet på ena sidan så det gör jag inte om :) Plockade av den där kåpan som syns när man fäller upp stolen (sitter på bägge sidor) men såg inga sprintar .....Men jag får väl ut o prova igen...... tack för tipset sebbe_bmw!

V8 rockar fett!
sebbe_bmw
TripleA:
Så var det på min 540 när jag plockade bort baksätet!
Det är två svarta pinnar, en på var sida som är ca:2 cm i diameter som bara skall ryckas ut sedan är sätet löst.
Sprintarna sitter i framkant på "dynan"

En annan fråga bara, upplever du sätet med barnstolar hårdare än ett baksäte utan barnstolar?

Sebbe
Tack sebbe_bmw, hittade sprintarna hur lätt om helst ju, måste har varit blind första gången jag lyfte på sittdynorna......

Hårdare? hehe, ja det kan du lita på. Får ofta kommentaren från baksätespassagerare: Hur kan de göra så hårt o obekvämt baksäte i en så här dyr bil? Har faktiskt funderat på att byta till ett vanligt, men lilltösen börjar närma sig den åldern när såna behövs, så man får väl helt enkel lägga dövörat till när man får klagomål.....

V8 rockar fett!
gi
8
gixman
523i touring -98
Jag har inte barnsitsar, men jag undrar vad det är för fästen som sitter (2st) i framkant på baksätet.
Är det verkligen bara att rycka?? känns som om man ska slita hela sätet krokigt.
nl
113
nls
i3 -17
Du har en Turing så det här tipset gäller nog inte dej
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.