AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
499

528 -86 med tändningsfel

Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
jag har skrivit om detta innan, men inte fått rätt på mitt tändningsproblem. när man accelererar så drar den ojämt, man kan beskriva det som att man slår av och på en brytare som tar bort 50hk. ibland märks det jättetydligt och ibland går den nästan bra! den går bättre om man har full gas än som om man bara accelererar lite.

jag har kollat allt som jag kommit på och bytt det till andra begagnade saker utan resultat. det som är bytt är:
tändstift, filter, tändkablar, rotor, fördelare, luftmm, styrbox, styrdon tändinställning, tändmodul mm. bränsletrycket är uppmätt och bra. jag har även mätt upp spridare och divärse givare.

det jag har märkt nu är att när man kör med farthållaren och tex. tutar eller spolar så hostar bilen till. detta tyder ju på nåt elfel, men om detta har med det ursprungliga felet och göra eller inte det vet jag inte.

någon som har haft något liknande fel, eller kanske vet vad det är? det är säkert någon skitsak som jag glömt att kolla.

tack på förhand //Martin

www.moffa.nu
na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Skulle kanske inte skada att mäta upp batteri och generator så att laddning sker ordentligt, bilar beter sig rätt konstigt när de saknar tillräckligt med ström.
Kolla även jordningen från batteri till chassi och motorns jordning.

De e inte så att bränslepumpen knasar? Ha alltid över 30 liter i tanken.. min sån knasar o har under typ 25 lite så tappar den effekt ibland vid gaspådrag.

12 tums ratt e MANLIGT :)
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
nej pumpen är det inte, bränsletrycket ligger konstant under körning. och den går likadant oavsätt hur mycket jag har i tanken. och förpumpen funkar också.

//Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.