AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
685

Om din bil har varit utsatt för sabotage...

ormen
Snälla, skriv vilken FÄRG ni hade på er bil vid sabotagetillfället om det har inträffat någon gång.

Har själv varit offer för dessa vedervärdiga tattare men det kan hjälpa oss som byter bil att avstå från vissa nyanser. Tråkigt o skippa nån snygg lack, men nåt måste göras... (man kan inte bara börja skjuta dessa djur, även om man skulle vilja det)

Funderar på vit bil, tror att det är mindre lockande, men snyggt är det ju inte.

"Vatten är livet men Öl är livets vatten"
li
1.959
liste
535i -89
Det är helt uppenbart att mörkgrå, svart, mörkblå och mörkgrön är mest utsatta, medan vit och röd är klart "fridlysta" i sammanhaget. Iaf baserat på min omgivning.
Alla bilar som ser dyra och fina ut provocerar uppenbarligen. BMW och Mercedes är överrepresenterade vad det gäller skadegörelse enligt de lackerare jag varit i kontakt med. Vad det beror på finns det flera teorier kring.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
ormen
"liste" är nog inne på rättt spår.... vit o röd....

netz
750IA Vinröd metallic i Växjö riktigt ordentligt repad=hel lack.
Röda bilar är knappast "fridlysta".
Skulle aldrig vågat lämna min föregående M3'a (Hellrot) stående på någon obevakad gata någon längre stund.
Länk

/Wille
da
111
davidvpt
BMW 320ik -88
Man ska ju för fasiken inte välja färg på bilen efter hur risken för att idioter ska repa den är... att öht tänka på det viset visar att man har gett upp hoppet.

Och om en lackrepande idiot skulle komma på tanken att repa en bil tror jag faktiskt inte att färgen är avgörande för bilvalet, ges chansen drar han nog ett sträck över alla huvar inom räckhåll... trist, men förmodligen inte mindre sant.
Shady
skulle tro att det har 0% att göra med färg och 100% att göra med korkade människor som inte kan köpa en fin bil själv utan måste försöra andras i ren avundsjuka
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Tror inte heller att färgen har någon betydelse, idioterna ser en bil o går lös på den bara, är det en BMW så kanske det sticker mera i ögonen på dem.

*Best Man Wins* ________________

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

ormen
ja... vad vet jag, men kom igen, skriv nu vilka färger ni har/hade på era bilar om de repades mm. så ska vi se vad statistiken säger.

Tråkigt o höra "netz", jag har bott i växjö o dumt nog lämnade jag bilen obevakad några nätter på en parkering på Araby, trotts att jag hade garage i närheten(lathet).... vad tror du de gjorde?

Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Jag är inne på min 3'e Bmw och enda jag råkat ut för är en Lexus LS200 som parkerade fronten i arschelet på min E30 med motiveringen att det gick för sakta i vänsterfilen. Dock har jag bara haft gamla bmw'w, E21,E28 och nu en E30. 2 vita och en görnmetallic. däremot har jag märkt att den allmänna attityden mot bmw är ganska negativ. Men när det väl kommer till kritan köper diverse anti-bmw människor både M3 speglar o lådor....
lo
12
lorf
523i-98
Diamantsvart E36 Coupé - Låset sönderbrutet, dörren bucklad o repad
Solidsvart E39 - Fet, metalldjup repa över hela huven

Har tyvärr inte haft någon BMW som inte det varit åverkan på.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kanske ska blanda ihop en individual färg då så slipper man få bilen repad? Kom igen allt handlar om att vara på fel plats vid fel tillfälle - slumpen helt enkelt. Klart de bilarna med mest populär färg är överrepresenterade eftersom det kanske går 100 svarta e36or på en vit?

Själv hade jag en diamantsvart bil som någon tyckte det var roligt att gå över...

(obs fanns allt ifrån röda volvos till vita mazdor som råkat ut för samma vandal)
Jag kör med titansilver...uppbruten dörr och repa på motorhuv blev ett resultat över kackerlackor som inte kan skilja på mitt och ditt.

Ingen märkbar nyanskillnad som tur är efter omlack.

OO=00=OO
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Handlar nog mer om hur bilen ser ut än om vilken färg det är... mvh Daniel

-------
"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
netz
Instämmer med BMW Coupe att det handlar till största delen om bilmärket för BMW är en statusbil, som i vissa ögon är lika med stor hög pengar på banken, så det handlar egentligen om den förb.... sv avundsjukan.Det känns väl kanske lite lättare att leva om dom repar sönder en BMW för att jämna ut konto differansen.
Om dom bara visste att inte alla har den stora pengahögen att ta ur utan det är ett genuint bilintresse som är grunden till den välputsade pärlan på parkeringen.

Min hobby! Länk

V-12= 12 rätt!
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
skulle ALDRIG parkera min utomhus på Araby obevakad.
om du vill ha statestik så fick ja på min gula bakluckan repan bara ngn da innan ja köpte bilen...
sen ha d vatt lungt (sover i bilen me baseball-trä)

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.