|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| är inte så bra på tyska..:) men va är de som är så speciellt me just de chippet?? | |
|
Kan man lätt byta chippet själv utan specialverktyg? Även på en E36? |
|
320-325 |
jag menade inte att trimma bilen genom att sätta på sportluftsfilter och sportavgas men att det kan göra några hk.. alla här har ett fantasiskt förmåga att misuppfatta det man skriver man börjar ju undra om ni inte har roligare saker för er än att hålla på med sånt tråkigt... grymt jobbigt att hålla på hela tiden förklara sej på självklara grejer som alla vet igentligen vad man menade det står ju på svart och vitt. |
|
Om inte annat blir det fan så mkt snyggare med ett läckert luftfilter i stället för den där fula svarta burken. Så motiverar jag mitt köp till ett luftfilter, när jag nu har råd till de.. |
|
| är ju de sköna ljudet man vill åt när man skaffar sportfilter + att de är snyggare såklart!! | |
| 320-325: Svart på lysegrått og svart på litt mørkere grått, mener du vel. | |
320-325 |
hahahaahaha hmm ja så menade jag nog |
| Ger det nån skillnad i ljud med enbart luftfilter utan att man byter ut sitt originalavgas? | |
| jorå,de blir skillnad!! mer dovare ljud... | |
| Hur kan det bli det... Ljudet kommer ju av att bränsle-luftblandningen exploderar inne i cylindern. Hur kan luftfiltret ha med det att göra?? | |
ant |
Insugsljudet blir helt annorlunda. Du hör när luften sug igneom filtret. Detta ljud dämpas av luftburken annars. Liknande ljud kan uppnås genom att borra ett antal hål i orginalluftburk. ====== Min bil:Länk |
ant |
Lyssna tex på Vw Golf Vr6 när den drar på. Jag natar att det är deras insugsrör som är kraftigt böjda som gör att deras insugsljud är väldigt effektfullt. ====== Min bil:Länk |
| Så ljudet som blir kommer framifrån...inte från utblåset bak? Vem vill åka runt med ett väsande av luft som sugs in? | |
ant |
Väsande ljud vet jag inte om du får, mer som ett borrande ljupt ljud. Det är en hel del luft som passerar filtret vid gaspådrag. ====== Min bil:Länk |
|
såga upp orginal luft burken under klippsen bara så får du ett råare ljud vid 4000rpm.har kört med d ett bra tag utan problem! Pechy Racing |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.