|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Ja man blir ju lite sugen på en 540i e39 när man tittar på ESS tunings hemsida! Så frågan e ju om man ska satsa på en 540i e39 eller en M5 e34? E39àn är ju ioförsig en nyare bil och dessutom snabbare (med kompressor kit) men en M5 a e34 är ju en M5à! Har inte testat en 540i ännu nån som har några bra,dåliga erfarenheter från dom? Nån som har erfarenheter av ESS tuning kiten?Enkla att instalera? mvh/Beemer Man | |
|
Jag tycker att min 540 går som en dröm.... den har nästan allt.... hade man ESS så hade den allt.... efter som jag har satsat på en touring så har jag ju utrymmt och jag har i stort sett all frabriksmonterad extrautrustning man kan få vid den tiden (tror jag). Så jag är jäkligt nöjd med bilen. ______________________________ |
|
|
Kolla min dagbok under Galleriet / BMWPowerbilar Askens 540..... Dom är STABILA! ESS monterar kitet då man åker till Norge det blir billigast. Asken |
|
|
Tror nog det blir en 540i med ESS tuning! =) mvh/Beemer Man |
|
|
Du kan inte jämföra E34 medellen med E39. Jag har haft båda bilarna och det är en enorm skillnad till E39ans fördel. |
|
|
Det jag menar e ju pris klasserna för en liten summa till får du en E39 540i ,det var så jag jämförde ,och som du säger till E39 ans fördel ,t.e.x ett ESS tuning kit så har man 407 hp för priset 6495€ och prestandan e ju som en E39 M5a och det e ju inte fy skam det inte =) ! mvh/Beemer Man |
|
| Det finns väl bara automat till E39 540? Det är en stor nackdel om man vill ha en körmaskin, men annars är det en mycket bättre bil. | |
|
nejdå e39 540 finns med 6-växlad manuell med, trevligt för den som vill vässa, själv föredrar jag automat eller ännu hellre sekvensiell:-)det lär man nog få vänta på nya m5'an för att få det i en 5 serie, och vinna på lotto eller nåt för att få råd med en:-) |
|
| Jaha, vad bra. Jag drog slutsaten av att dom bara fanns som automat när jag kollade i BMWpowers modellguide. | |
| Om jag inte minns fel: Den såldes bara som automatväxlad i Sverige men i och med all privatimport har den manuellt växlade letat sig hit också. | |
|
kan ju säga efter att ha kört bägge bilarna ganska länge så är det hugget som stucket. M5 är ju en M5, hara lltid varit o kommer alltid att förbli..... man kan(måste) köra den hårt me allt som hör därtill. Hård koppling, direkt styrning, sportigare stötdämpare o s v..... 540 som jag har just nu är å andra sidan en mkt bekväm långfärdsbil som även gör sig bra i stadskörning. Och om man vill så är det bara att peta i en lägre växel o låta V8:an mullra lite, sen kör man ifrån det mesta i standardbil-väg idag :p V8 rockar fett! |
|
|
Javisst! E39 an e dessutom (med all extra utrustning) en bil fullspäckad med elektronik godis =) ! Och som TripleA säger:"540 som jag har just nu är å andra sidan en mkt bekväm långfärdsbil som även gör sig bra i stadskörning. Och om man vill så är det bara att peta i en lägre växel o låta V8:an mullra lite, sen kör man ifrån det mesta i standardbil-väg idag :p " mvh/Beemer Man |
|
320-325 |
gillar en rapp sexa istället för en trög V8 men det är klart hmm nu blir jag själv osäker 540 är oxå en drömbil i mina ögon vilken bil man än väljer så blir man inte besviken ... kanske 540 håller bättre är m5 m5an är ju så trimmad från fabrik men vad vet jag .. |
|
Är du säker på att V8 an e "trög"? =) Om inte annat så med ett ESS kit på går den utav bara f*n! För att inte tala om allt extra el godis =))!Jag funderade själv på en m5 E34 först men ändrade mig !Tror det e ett bra val! mvh/Beemer Man |
|
|
Trög sure man sure håll den över 3500 å peta pelle i mattan säg att den e' trög.... ;-)))) Länk |
|
|
Hehe! Jo men tänk det sen med en kompresor till =))))). |
|
|
Jo ,och en annan sak föresten antispinnsystemet e det i och ur kopplingsbart? Aldrig fått nån klarhet i det....!Kan va kul att ha ur nån gång =)... mvh/Beemer Man |
|
320-325 |
Nja trög är den väl inte men den liksom hörs inte lika rappt som en M5 E34 jag såg en E39 M5 på båberg den gick grymt gött men soundet var inte det där extra men sen kom en M5 E34 3,8l åhh grymme vad gött den lätt jag vill minnas att nackhåren reste sej när den drog iväg .. jag själv hade valt en 540 för den har allt om inte annat så kan ,man bygga om den lite typ ess kit ....så tror jag nog att en 540 håller i längden bättre slitage mässigt |
|
320-325: Du har alldrig hört en E39 M5 med fullflödessystem hör jag..:) Bara en f1-bil som kan slå det ljudet..:) ///Jesper |
|
|
Beemer Man: ASC:n är urkopplingsbar via en knapp i kupén ja.... o skulle inte riktigt lita på det där med att den är "trög".... de flesta BMW från lilla 316 upp till 540 är ganska sega under 3000 varv men sen jävlar händer det grejor kan jag lova, såvisa du inte ägen en M-modell dvs. Har själv en 6-växlad manuell o älskar det! ligger man jämnt i 110 km/h i 6:an så ligger inte motorn på mer än knappa 1300 rpm....säg en bil som slår det........ V8 rockar fett! |
|
|
Det är underbart att ha rutorna nere och höra ljudet när man drar på, man kan liksom inte låta bli att låta folk få höra sången i bland=) Kan inte ens tänka mig vilket ljud det måste bli i en tunnel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.