|
|
|
|---|---|
Zippe72 |
Hej Är det någon som vet ifall den här handlaren är okej???? Zippe |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Vet ej. Men han är ju återförsäljare för Hyndai så jag tror inte att de skulle tolerera om han had rykte om sig att vara skum. Är det 523 Touringen du undrar över?? "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
Zippe72 |
Hej Pågen från kävlinge... Har titta på hans hemsida förut och då var han återförsäljare för KIA.......så var har du hittat att han är återförsäljare för hundai?? Hans bilar verkar vara i bra skick och väldigt väl vårdade. Zippe |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Sorry. Jag menade Kia. ("same shit different name") Han har/hade en 523 touring med Navi/Tv skinn, webasto osv osv för 169 k. Går nog att få ner till 158k nu. Jag har pratat med förra ägaren och det var helt lungt med bilen. Inga konstigheter alls. Åk och titta om du är på jakt för mitt preliminära intryck är att bilen är i gott skick med inga "lik i lasten". "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
Zippe72 |
Är du själv intresserad av 523 an eftersom du pratat med förra ägaren?? Nej det är inte 523 som är intressant ! utan en "sedan" BMW till kompisen! Zippe |
Njae! Jag var i faggorna för en två-tre mån sedan då jag hjälpte en polare. Det är bara en grej som stör mig dock. Typ "vägg-i-vägg" finns det en firma som inte har gett mig ngra bra vibbar. Deras specialitet är tysklands import. Då framtida bilar oftast har väldigt välutrustade bilar så är det på sin plats att ringa BMW och be om en "option" lista och jmf med (vilket man iofs gör ändå). Weel! Just a hunge. Man kan aldrig vara för säker. "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
Avrådes å det bestämdaste. Mvh Asken |
|
| Har en kompis som köpte en 328T av den firman vägg i vägg alltså ... minns inte vad den hette nu men han är nöjd i alla fall med sin 328 dock. | |
|
Men Asken: Att fullständigt såga en handlare utan att säga någonting om varför är väl sådant man normalt får sina inlägg raderade för? Reglerna gäller uppenbarligen inte för alla, sådant stör mig faktiskt. Själv har jag fått inlägg raderade där jag bara frågat om någon varit och kollat på en bestämd bil. "Åk dit och kolla själv!" har varit motiveringarna som jag fått. Jag anser att detta forum är helt underbart, kunskapen som finns här är ovärderlig. Därför tycker jag att det är självklart att man ska få fråga om en handlare är att lita på utan att få sina inlägg raderade. Att däremot såga en handlare fullständigt (som övriga tycks vara nöjda med) utan någon motivering tycker inte jag hör hemma här. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
andreas: det finns sånt som av "utredningstekniska"skäl inte kan publiceras på detta forum och Asken skulle inte göra ett sånt uttalande om han inte hade täckning för, det kan jag garantera. ///MVH Hasso Länk |
|
Lövet: Känner inte Asken men hans ständiga deltagande i debatt och annat gör honom för mig mycket trovärdig. Att Asken har svarat på en fråga du tycker är fullt berättigad att ställa, borde väl inte innebära något problem!? Genom ett trovärdigt och seriöst bemötande och engagemang på sidan så behöver man inte motivera sig. Tror inte någon som frekvent läser denna sida ifrågasätter Askens omdöme. Varför dina inlägg blivit raderade vet jag inte...men det kan vara en fråga om hur man uttrycker sig...och jag hoppas det finns ett bra skäl. Annars tycker jag det är bra att detta forum finns för att hjälpa varandra att hitta fina bilar men framför allt varna för lik och oseriösa handlare. Problemet med detta är dock att hålla det på en objektiv nivå så det inte blir en massa subjektivt tyckande. Risken är också att det missbrukas av ngn som är intresserad av en viss bil och "mörkar" med nedlåtande uttalande för att kanske kunna komma undan lite billigare med en nu "kall" bil. Summa summarium handlar det alltså om vem man kan lita på och inte...Asken litar jag på tills han bevisat motsatsen!! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Här är en av orsakerna till vaksamhet. ///MVH Hasso Länk |
|
Peca: Jag uttryckte min förvåning över Askens uttalande just för jag inte tyckte att inlägget svarade upp mot: "att hålla det på en objektiv nivå så det inte blir en massa subjektivt tyckande." Att såga en firma (som många uppenbarligen är nöjda med) längs fotknölarna utan att redovisa ett enda skäl känns inte som att följa forumets regler. Nu är det ju dock så att Asken i allra högsta grad är delaktig i att skapa och upprätthålla dessa regler vilket innebär att han kan säga i stort sett vad han vill. Jag läser ofta Askens dagbok och vill inte på något sätt kritisera Askens person eller närvaro på forumet, tvärtom ser jag honom som en mycket seriös person. Det är bara att när jag läste inlägget satte jag kaffet i halsen, det kändes helt taget ur luften Dessutom, inläggen blev inte raderade för att jag uttryckte mig fel, det kan jag lova. "Åk dit och kolla själv!" var faktiskt anledningen till raderingen, vad ska jag då med forumet till? Hasso: Om han har så mycket kött på benen i frågan hur kommer det sig då att han inte kan redovisa några? Utredningstekniska skäl låter tämligen ihåligt. Alla detaljer kanske inte behöver redovisas men någonting som motiverar den brutala sågningen vore intressant. Tråden i länken bevisar just heller ingenting eftersom den backade bilen var ett förmedlingsuppdrag där Jonas2 också skrev att bilen inte backats av firman utan av ägaren som importerade bilen. Vill också för säkerhets skull framlägga att jag inte på några sätt har kopplingar till Framtida bilar, känner inte ägarna, har ingen bil till försäljning där eller liknande. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.