|
|
|
|---|---|
|
Ja har ett litet problem.. ja har fortfarande orginal framsystem å hatthyllehögtalarna kvar i bilen, min 325iC -92.. och ja har monterat i baslåda och slutsteg. Men eftersom min bil är importerad, tror att de bara är i dom, så finns ju den inbyggda förstärkaren där å stör mej, sitter ju i bagagen.. min fråga är, går det att koppla förbi den!? ja får ju inget tryck i basarna, får ju typ bara halva signalen i lågnivåkabeln till steget... och det går ju inte å koppla in lågnivån i den förstärkaren heller... om nån har nått tips så e d välkommet!! | |
Bmw ludde |
Går det inte att höja input leveln på steget ? eller blir det kasst ? |
|
Grejen e att ja har dragit på fullt på steget, händer typ ingenting.. och när ja drar på bas på sterion så höjs basen i dom andra högtalarna oxå, vilket ger ett orent ljud när ja drar på. Hade samma huvudenhet och baslåda och slutsteg i min gamla bil, och det gav ett riktigt bra tryck, så ja vet ju att d finns resurser... |
|
Bmw ludde |
Ok. Den enda åtgärd jag skulle kunna rekomendera är att du byter ut framsystemet mot ett annat framsystem och kör det på stereon. Jag hade 3 st högtalare i varje dörr, och satte dit e 2-vägs framsystem och ljudet blev mycket bättre. Ett 2-vägs system kostar inte allt för mycket, brl säljer ett JBL system för 1300 tror jag, och JBL högtalarna är det mycket dunk i. Bakhögtalarna plockar du bort och får på så vis in ljudet bra i kupen. Man får ett sämre ljud i baksätet (bara bas), men i framsätet blir det kanon bra. |
|
Känns lite surt å lyta ur högtalarna där bak.. har kollat kopplingsschema på bilen, men enligt de så ska d inte ens finnas nå inbyggd förstärkare på min modell... men d gör d ju... tyskar.. *suck* tack för hjälpen Ludde iaf! |
|
Bmw ludde |
Men om du gör så att du köper ett nytt framsystem och behåller det bakre och kopplar allt på stereon. Kan säkert behålla framsystemet, men delningsfiltret sitter nog i slutsteget =I. Om du märker att bakhögtalarna inte hänger med framsystemet så minskar du bara volymen på de lite. |
|
Har idag rivit endel i det elektriska, och det ja kom fram till är att det är svårt... väääldigt svårt!! Jag letade fram kablarna som kom ifrån dörren och kopplade in mej på dom ja trodde gick till högtalarna, och till min glädje fungerade ljudet, men dock med ett visst lustigt brus vid lite högre volym, men ignorerade det, och tänkte d bara va dåliga högtalare... men sen när ja kopplat klart båda dörrarna till sterion, så la elhissarna av... efter mer än en timme felsökande på dom så av en slump så pajjade ja kablarna som ja kopplat till sterion, då fungerade elhissarna igen... snacka om förvånad! så ja hade lyckats koppla in mej på kablarna till elhissarna å fått bakström till högtalarna... *ehum* men nu e ja tebax på noll... imorrn ska ja riva ner en dörr å kolla läget... kom gärma me tips om det inbyggda slutsteget e bortkopplat i er BMW! måste komma förbi det!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.