|
|
|
|---|---|
535-86 |
Hallå! Bromspedalen bottnar nästan helt och känns "svampig" vid pedaltryck. Bromsverkan är dock ok. Jag har bytt "bomb"(beg. på skrot)och huvudcylinder, jag har luftat varje bromsok 2 ggr runt om. Jag har endast fyllt på med ny DOT4 bromsolja vid luftning. Bilen läcker ingen bromsolja. Jag har även luftat kopplingscylindern. Kan det vara "bomben" som felar trots att det finns ackumulerat bromstryck, ca 10 pedaltryck, efter det att motorn stängts av? Hilfen mir bitte! |
Hello Nasty |
När du har bilen på tomgång o trampar rejält på bromsen så bottnar den efter en stund, detta tack vare bromsbomben som ger dig så pass mycket kraft att bromsslangarna utvidgar sig tills pedalen faller nästan ända ner i botten.... Testa o ut o kör en sväng o trampa lika hårt på pedalen då lovar jag dig att du får fyrhjulslås med en gång! Tror inte du har något fel på dina bromsar om du bytt cylinder plus bomb o luftat redigt det finns inget annat som kan sabba bromsarna! När du har motorn avstängd så är väl pedalen stum? Tror du inbillar dig att det är fel på bromsarna.... Sätt på stålspunna bromsslangar så får du känna på stum brompedal! MVH/Henrik Kör tills det rasar |
| Om du har problem med bromsarna och det är "oförklarligt" är det oftast bomben som spökar. Jag köpte upp alla bomber som fanns på skrotmarknaden i Malmötrakten, och INGEN var bra. Symptomen var olika på alla exemplar, men gemensamt för dem var att bromsvätske/handbromslampan blinkade till kort precis när man började bromsa. Gör din bil detta är det definitivt bomben som behöver bytas. Ny ligger på en tusing, och är väl värd det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.