AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.184

kostnad hjulinställning ?

Perry
Hej vad ska en hjulinställning kosta till min bil? Var på verkstan å hörde,, 1150 spänn. tyckte det lät dyrt!

Riktiga män kör diesel!!
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Om det är en riktig 4-hjuls inställning så får du nog räkna med det... Däremot kan du ju få det billigare hos lokala gummiverkstäder som klarar av det. Men, de har oftast inte tillgång till samma instrument som BMW verkstäderna har. Så resultatet blir bäst hos de som har de bästa instrumenten/apparaterna. Men då kostar det mera...
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Gav 750:- för en fyrhjulsinställning på Audin, som visst är en pina att göra hjulinställning på.

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Glömde skriva det vart. Detta var på Säävs bil i Karlstad, bilplåtverkstad med BMW som specialité. Har modern utrustning och kunskapen. Dock är väl Karlstad lite offside för dig :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Gå iväg till Däckshopen om du har de i närheten.Kostar 495:- till min 525:a ( 2 hjuls ) på 4hjuls kosta det 695:-

Drive Like U Stole It!!!!!
Perry
Bor man i gällivare får man ta det som finns, mercedes verkstan får det nog bli, närmaste bmw verkstad ligger i luleå å det är ju minst 25 mil dit : (

Riktiga män kör diesel!!
Ja
760
JanF
530i-93
400 kronor / axel betalade jag.

På E34 går det bara att ställa framhjulen
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
jag ger 250kr för framhjulsinställning, men han mäter ju upp alla hjul med laser. men det går inte att ställa bak.

www.moffa.nu
Går på M5 E34 =)

Drive Like U Stole It!!!!!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Farsan har utrustning hemma för att ställa in, enda som behövs är siffrorna! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.