|
|
|
|---|---|
|
Hej på er allihopa Jag har drabbats av det också, nämligen att mina vindrutetorkare har plötsligt slutat fungera ett antal gånger på senare tid och som vanligt händer det när det spöregnar. I samtliga fall har torkarna gått på regnsensorautomatiken och funktionen försvann helt, d.v.s. det vare sig gick att gå över till de två fasta läggena, eller aktivera spolningen, helt dött med andra ord. I samtliga fall har det också gått att återuppleva funktionen genom att ställa om spaken upprepade gånger. När jag beskrev detta för BMW, sa de att det kunde bero på dålig kontakt/spak för vindrutetorkare. Vad säger ni? Har någon av er bytt spak i samband med samma/liknande problem och fått det åtgärdat på detta sätt? Lev gott Ellinas | |
|
Jag har exakt samma problem som du, också i regnsensorläge med reglaget längst ner. Jag har inte bytt något men börjat köra med ett annat läge på regnsensorn (stt snäpp upp) och inte fått tillbaka felet sedan dess. En polare till mig tror att en mjukvaru uppdatering kan lösa problemet. nilfisk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.