AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
377

ATT TÄNKA PÅ FÖRST PÅ PLATS VID OLYCKA!

Espen
Detta tycker jag alla ska läsa igenom. Blev själv hjälpt vid en olycka så jag vetg hur viktigt det är!

Länk

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
Espen
upp... alla måste läsa =)))) så jag inte behöver oroa mig när jag kör av vägen! =)

-Eppe-
Born2XLR8
Mkt intressant läsning... dock e de svårt att komma ihåg allt.... Har själv vatt med om en olycka o fick hjälp.. sånt här tycker jag borde ingå i allmänbildning..... JÄVLIGT VIKTIGT!

12 tums ratt e MANLIGT :)
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Mycket bra inlägg!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Lite överkurs för oss som inte är ambulans sjukvårdare kanske, men mycket nyttig läsning. Jag kan rekommendera Röda Korset som håller kurser i detta med första hjälpen. Jag har gått en sådan genom jobbet, mycket lärorikt.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Tänk bara:

ABC till de tysta först

så har man vunnit mycket.

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Det är väl inte överkurs för dom som inte e amb sjukvårdare??? Mycket av sakerna e självklara ju. e själv undersköterska med inriktning på ambulanssjukvård. Tycker att detta varit den viktigaste texten jag sett på bmwpower.nu . Texten kan och kommer rädda liv om olyckan skulle vara framme. alla är vi ju ute o kör typ varje dag o man vet aldrig om man kommer först fram till en olycka ju. Ingen säger att man ska kunna allt.. men läser du igenom det ett par gånger så kommer du iaf snabba upp lite, som du säkerligen kommer ha användning för vid olycka...

mvh Daniel

-------

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Borde kanske inkludera lite elementär ABC-hjälp i körkortsteorin? Alla som gjort lumpen har väl fått sig en drillning med ABC? Nu gör ju iofs. inte alla lumpen.
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
klart interssant mycket man inte visste där !!!

Mvh/ Daniel

Länk
Ok, skriver ut lägger i bilen!

Länk
Mycket bra inlägg där, säger samma sak som kilen ... ctrl+P o in i bilen med det.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är nog bättre att försöka plugga in och / eller få lite praktisk övning på en docka eller något. I en paniksituation om man är först till en olycka så tror jag inte man har sinnesnärvaron att plöja igenom en sådan text. De flesta hamnar nog i något slags chocktillstånd.

Men jag håller med, bör ingå i körkortsutbildningen.
Jaha, oxå kommer till en olycka det första man gör..
Men inte först ambulans var redan där, två lätta lastbilar + 1 Z3 undrar om det var någon av oss....

Länk
Espen
Jo jag såg det och tänkte att detta är otroligt viktigt för folk att veta! Och nu när ännu fler har kommit hem från semestrar och dul så skickar jag upp denna posten igen! =)

Ha det bäst allihopa och kör försiktigt!

Mvh

-Eppe-
Born2XLR8
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.