|
|
|
|---|---|
|
Sitter med en krossad spargris och räknar.. Är akut sugen på en E 46 Coupé efter en kort provtur i en bekants bil. Härliga vagnar.. har nu studertat försäljningsannonserna på detta forum och flera andra. det som slår mig är: bilen verkar svårsåld! Jag har hittat ett flertal intressanta bila som verkar vara osålda långt efter att annonsen kom ut. Är detta en konsekvens av marknadsläget överhuvudtaget då den gäller "dyrare" begagnatbilar elller är det ett specifikt BMW-problem? Det som gör mig lite orolig (givetvis positivt vid köp- negativt vid försäljning) är att bilarna i annonserna är mestadels sv.sålda lågmilare med bra utrustning. Samtliga verkar dock sakna läder .. Men givetvis är det en prisfråga.. Råd och tips mottages tacksamt. Har ännu inte varit och inspekterat några vagnar ännu.. | |
|
dekewi: Tja, tror det er slik at markedet for E46 Coupé er større som begangad enn som ny bil fordi en slik type bil (sportslig 2-dørs coupe) stort sett appelerer til en yngre kjøpergruppe - og denne gruppen har ikke råd til en så dyr bil. Der har BMW et image-problem. Så om du kjøper en E46 coupe, vil jeg tippe at den blir mer lettsolgt til eldre den blir, ettersom prisen synker. Vil legge til at det kan være verdt å legge til litt ekstra for å få en bil med skinnseter. Det gjør bilen mye mer lettsolgt. Svenske biler uten skinn kan kanskje være en av grunene til at de blir ståendes usolgt lenge? "Svar aldri et innlegg kun ved å henvise til søkefunksjonen." |
|
|
Forresten.. Jeg har inntrykk av at coupe'en kanskje er litt "svårsåld" om man selger den privat, men de står ikke lenge hos forhandler før de blir solgt - tror jeg. I Norge. Bare et forslag. "Svar aldri et innlegg kun ved å henvise til søkefunksjonen." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.