|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Det är så att AC-fläkten på min 528 e39 -97 har börjat skeva så jag tänkte fixa en på skroten. Jag trodde att det bara hette AC-fläkt, men de frågade om det var AC-värmefläkt eller AC-kylfäkt jag skulle ha. Den fläkt som är trasig för mig är den som sitter uppe, ytterst närmast grillen vilken fläkt är det? | |
|
Båda benämningarna betyder sannolikt samma sak. När jag skulle köpa min fläkt frågade jag efter AC-kylfläkt varvid han sa att de endast hade en sådan på skroten. Däremot hade han flera El-kylfläktar hemma. detta visade sig vara samma typ av del men olika personer hade matat in delen i datorn vilket ledde till olika benämningar. Mvh Tomas |
|
|
Ac kylfläkt sitter längst fram i fronten ,,finns nya ersättningsfläktar under 1000 lappen att köpa hos aircondcenter Länk |
|
| Tack för tipsen! | |
| Jepp precis framför kondensorn! | |
|
Tänkte bara nämna att jag har fått veta att AC-fläkt heter egentligen kondensorfläkt men på skroten så heter kondensorfläkt AC-kylfläkt. Något annat lustigt är att om man på skroten vill ha en kupefläkt så heter det AC-värmefläkt. Beställde i alla fall en kondensorfläkt av Aircondcenter för 890 skr istället för 2500 skr som BMW ville ha. Det blir dock lite mer arbete med monteringen, d.v.s. med fästen och sånt. Verkar vara en bristvara på kondensorfläktar på skroten, beror troligen på att många bilar är krockade i fronten. |
|
| Jo det där låter ju helt konstigt, man blir ju bara snurrig av det där! Kondensorfläkt borde det heta på bmw också! För det är ju kondensorn den ska kyla för att sänka trycket! | |
| Pojken: Va billig BMW var till din då..*S* Dom sa 3500 till min sen var det bara rena turen jag hittade Aircondcenter det enda man behöver göra så är det ett par fästöron | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.