|
|
|
|---|---|
|
Har ju en smidig liten IBM bärbar, p2 300 6 GB 128 mb RAM, ståendes till ingen nytta.. Dessutom e ja trött på att åka vilse var gång ja hamnar i Sthlm eller liknnade :) Så.. Nu när ja snart ska ut i Eu-ropa med oljebrännarn, så vill ja ha koll på läget. Snål är ja oxo, så det får ju inte kosta nått just. En GPSmottagare på nått ställe, kjell.com eller Dustin kan ja fixa. Men sendå: Vilken ska man ha? Vad för prgramvara (mkt verkar ju vara för handPC) Hur ska man montera antennen (dessa med magnet kan man ju slänga på taket väl?) Hjääälp.. "spännande män, luktar diesel" | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hej Kumling. Passerade din dieseldoris före semestern då jag var på väg till Hagaby ,min dotter bor åt ditt håll.:)) Till en bärbar pc ska visst route 66 funka, detta program ska visst stödja en GPS antenn också. De på Kjell&Company brukar vara väldigt hjälpsamma om man har frågor. Jag har Route 66 men har inte testat detta med GPS antenn. Annars finns det ett gratisprogram att ladda hem som jag vet funkar också med PC och GPS antenn (Folke testade) se länk. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
ROute 66 funkar bra för ändamålet, fixa till en gprsuppkoppling till detta och då får även aktuell info om var folk krockat och var det är långa köer, funkar kanon! Route 66 är ett vettigt program som passar bra för ändamålet. Sen vet jag inte hur bra Kjells gps moduler fungerar men priset är ju klockrent. köp sen en adapter till den så funkar den på din handdator oxå! www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Aha.. ja ska kolla in Route 66.. Såg att en USB GPS bara kostade 950:- så det kan ju bli billigt detta.. :) Hasso: va trevligt att de e fler BMW som ränner på Gartzvägen.. Brukar ju få ha min parkerad på gatan, pga parkeringsplatsen e under en knippe björkar - föga lyckat!! Vi syns nog i Odensbacken verkar det som - jag jobbar för tillfället på bygghandeln i kumla, så det kan bli lite intensivt nu.. "spännande män, luktar diesel" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.