|
|
|
|---|---|
calles80 |
Tja! Har köpt en BMW 328iA, års 96 där de sitter ett fjärrstyrt centrallås o de styrs såklart me nyckeln. I nyckeln sitter det batterier som tar slut nångång o de hade de gjort när ja köpte bilen.. Har nu bytt batterierna och gjorde de snabbare en 1min som de står att man ska göra. Funkar inte ändå. Kollade även säkringarna ifall nån skulle va sönder om de nu sitter nån säkring till centrallåset.. Har bara tyska BMW böcker att översätta där de står om kodning efter byte av batterier i nyckeln. NÅN som vet hur man gör egentligen eller ska man åka till verkstan och betala fett me pengar för nåt simpelt som ja inte kan fixa själv just nu... Hjääälp! |
sportsbmw |
Gå till BMW så ska dom hjälpa dig! / Rickard! /// BMW RULES /// |
| Titta i instruktionsboken. Det går att aktivera dom själv. | |
| Batteriet i dian nycklar har varit helt slut och då måste du aktivera dom. | |
calles80 |
Har kollat i instruk. men den är på tyska så man är inte helt säker på hur man skall gå till väga. Man ska iaf stoppa in nyckel i tänd.låset vrida till pos. 1 och sen hålla in nån knapp en viss tid eller lik. Nån som vet mer exakt? |
|
Så här står det i manualen till min 740 (fritt översatt från Engelska); 1. Stig in i bilen och stäng dörrarna 2. Vrid nyckeln till pos 1 i max 5 sek och sedan tillbaka till 0 3. Tag ur nyckeln 4. Tryck "lås upp"-knappen på nyckeln och håll den nere. Tryck "lås"-knappen tre gånger inom 10 sek med "lås-upp" fortfarande intryckt. 4. Släpp up "lås upp"-knappen. Lysdioden i nyckeln blinkar 3 gånger. 5. Om allt OK så låser och låser upp c-låset i snabb följd. 6. Upp till fyra nycklar kan initialiseras med ett max intervall av 30 sek. Ej initialserade nycklar slutar funka efter detta. Hoppas att detta är till någon hjälp. Mvh Björn |
|
calles80 |
Jättebussigt! Ska testa... |
calles80 |
Funkade ej.... Nån annan som vet hur man gör? |
|
Jag hade samma problem med min nyckel. Har bara en med fjärr så detta funkar antagligen inte om man behöver initiera flera om man kollar på ovanstående inlägg från 740:ian. Jag surnade till på att det inte funkade och gjorde följande: 1. Låste i läge 2 (dubbel-bolten eller vad det nu kallas) med nyckeln i förardörren. 2. Låste upp 3. Tryckte på fjärren för låsning, som då faktiskt låste (vilken den inte gjorde innan) 4. Låste upp med fjärr Fråga mig inte varför det funkar men det har gjort det sedan dess. Kan vara så att du skall kasta om 1. och 2. samt 3. och 4. Det var ju inte direkt så att jag var smart nog att skriva ner vad jag gjorde ;) Kanske värt ett försök |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
CALLES80:Checka av din mail Hasso |
|
* ställ tädningen i läge 2 med den vanliga nyckeln * ställ infrasänderen på den lilla lysdioden i framrutan med den lilla knappen neråt * tryck på låsknappen tills sändarens LED börjar blinka (ca 2 sek) Initieringen är då klar. inom 15 minuter måste övriga sändare som hör till bilen initieras. Det är vad som står under fjärrmanövering i 735 manualen... |
|
| Nån som vet hur man aktivera nycklar till en 316Ti 95:a.... | |
stefannorr |
Initiering av sändare 1: Bilen måste ha öppnats med fjärrmanövreringen. 2. Stig in i bilen och stäng förardörren. 3. Vrid tändningsnyckeln ettögonblick(max 5 sek) till läge 1 och åter tillbaka till läge 0. 4. Tryck på knappen 1 och håll den intryckt.Tryck inom 10 sekunder tre gånger på knappen 2 utan att släppa knappen 1. 5. Släpp knappen 1. LED blinkar långsamt i max 10 sek. 6. Om centrallåset låser och därefter omdelbart låser upp är sändaren initierad. Om LED inte blinkar eller centrallåset inte fungerar,måste initeringen göras om. Inom vardera 30 sek måste övriga sändare(upp till 4 st) initieras,annars blir dessa nycklar inaktiva. |
|
antar att knapp 1 är låsupp och knapp 2 är lås.......Och att det är samma förslag som ovan...... Har testat detta........ lampan på nyckeln blinkade långsamt ett par gånger men sen var det inget mer med det.......centrallåset hände det inget med...... För att lägga till lite mer infeo så antar jag att min fjärr är radiostyrd då jag inte hittat nån mottagare vid backspegeln ellet har nån infraröd sändare på fjärren.... Men som sagt larm verkar jag ju ha eftersom att det ca 2x1cm "lyset" blinkar i rött då jag låser bilen och blinkersena blinkar till då jag låser.... |
|
|
Lexmark: Hur ser din nyckel ut? /T.P. Länk |
|
stefannorr |
Det jag skrev är rent avskrivet från instruktionsboken till min med BMW orginallarm (svensksåld) |
| Maila bild på nyckeln till dig T.P | |
| Ok, det är samma nyckel som jag har. Det som Stefannorr skriver ska funka. Gå in till din BMW-åf och be om hjälp, de brukar kunna hjälpa till med sånt här utan att ta något betalt (glöm inte att sticka till dem en wienerkrans eller liknande erfteråt bara). | |
|
Tycks vara mer än fjären de var fel på .....trots att blinkersena lyser då man låser och det ca 2x1cm "lyset" blinkar i rött då bilen e låst så funkar inte larmet..... Dvs kunde öppna förardörren innifrån utan att larmet gick samma sak med motorhuven............ Kan de va nån säkring??????? |
|
|
Ok larmet funkade nar jag poppade upp motorhuven......(hade först motorhuven öppen och låste)......Så larm finns i bilen =)... Va hos BMW o hörde efter....dom hade ingen som kunde kolla på bilen för tillfället men hur som helst så sa dom att man behövde 2 st fjärrkontroller för att kunna initiera dom..??? Kul om man nu beställer en till för 1200:- o de ändå inte funkar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.