|
|
|
|---|---|
|
Som jag har förstått så använder man inte turbo eller kompressor till en BMW.. eller finns det det? Om inte finns det några andra tips på att snabba upp bilen? Tack /Musse | |
328an |
Köpp en M3 istället. Det går inte att trimma upp en 318 så mycket som du tror. |
| Nää jag vet att det inte går att göra så mycket med en 318. Men jag vill kunna göra det lilla som går! Lite tips tack! | |
| är det verkligen värt att lägga ner massa pengar på en 318? | |
|
Tja, det skulle vara en turbokonvertering då, men det blir ALDRIG ekonomiskt försvarbart! Dessutom är M40- motorn, vad jag förstått, inte optimal att turboladda? Håll i stålarna ett tag och köp en snabbare kärra nästa gång är mitt tips :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
man ska inte alltid lyssna på vad andra säger, vem har sagt att den mest ekonomiska lösningen alltid e den roligaste? Jag planerar en seriös lättrycksturbo-anläggning till min 318, kosta vad det kosta vill..... |
|
|
Härlig inställning Jocke!! =) ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Ni som inte förstår det, jag älskar min 318i och den är ekonomisk. Men vill ju hotta upp min fina BMW med både lite styiling och effekt om det nu går.. :) Intressant Jocke Plåt! :) och vart hittar man lättrycksturbo-anläggning? |
|
|
Musse: www.stylingkompaniet.com dom kan fixa åt dig. Nofx16: varför är inte M40 motorn "optimal" alla överladda?? BMW 325 IMSA/CSL under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
Hehe, tänkte väl att nån var på min sida...=) -med en lättrycksanlägging så menade jag en ganska enkel kombination, dock så hade jag tänkt bygga den själv.... |
|
|
Tack för länken Ekman.. men fy fan vad det kostar grus! :P Jag får nog hoppa över den biten.. |
|
|
Är det så ekonomiskt med en turbo-318 ? En standard och en trimmad bil ska inte jämföras rakt av när det gäller driftsäkerhet/servicekostnader. Sen är det ju hela väghållning-broms-biten också. En 325 har ju lite bättre förutsättningar. Tycker man byggandet är halva nöjet så funkar det ju lika bra med en turbo-318 som en 325, men ekonomin är ändå tveksam. |
|
|
Nej nej, visst är det inte ekonomiskt försvarbart, men har man en bil man gillar, så byter man inte bort den bara för den känns lite trött, man utvecklar.... Men som sagt, att jämföra en hetsig 318 med ogaranterbar hållbarhet med en 325 är ju omöjligt, men så va väl inte fallet? och jag tycker faktiskt byggandet e halva nöjet...=) |
|
|
Ekman, Jag har bara fått intrycket att M40 inte är BMWs mest välbyggda motor, exempelvis tickar ju "alla" M40 mer eller mindre. Som du kanske noterade så hade jag ett frågetecken efter mitt påstående. Jag har inga vetenskapliga belägg för att M40 skulle vara sämre att bygga på än någon annan motor, har bara fått för mig att det inte är en speciellt stabil motor. Det finns ju hur många som helst som byggt turbo på M10, M20, M50 och M30, men jag har aldrig sett en M40-turbo... Motbevisa mig GÄRNA! :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Eh, tickar inte alla m20 också ? |
|
|
Är det någon som vet om det finns någon kompressor till en stackars 318i (E36) och vad det kan kosta? Tacksam för svar. |
|
|
Søk på brukt compressor!! Evt. overhala den och sen smella den i bilen! jette enkelt och priset blir mychet mindre. Kjøpte nyss en comp til min 325a til 3500NOK!! Komplett kit... Bara at køra på!! |
|
|
Länk Kille som finns på forumet, heter Martinfs eller nåt, så där såg hans m40 turbo ut... Något att inspireras av kanske? |
|
| Bimmer82: Kan du ta det där igen på engelska, hände inte med riktigt.. ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.