|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att sänka min e34, tror kw har ett väghållnings kit som sänker 50/40. blir det för lågt med den sänkningen? kan rätt hjulvinklar uppnås vid hjulinställning senare? Livet börjar vid 200 :) | |
Vertical mind |
Kan en bil bli för låg? ;) Jag tror den blir kanon med den sänkningen. Det beror iofs lite på hur dan däck/fälg kombo du har, om det kan ta i och så, men rent utseendemessigt funkar 50/40 nice. Se upp för sossarnas favvohöjd på vägbulorna bara...... =) V8 Power |
| Som vertical mind säger så ser det snyggt ut...men det enda du kan få justerat är toe-in i framvagnen...äldre bmw finns där ingen möjlighet att justera camber fram eller bak eller toe-in där bak. Om man inte bygger om infästningspunkterna! | |
|
jo jag hade tänkt åka med 18 tummare. hur stor markfrigång får man med denna sänkning tro? kan man göra fyrhjulsinställning på en e34?, kanske risk att den käkar bakdäck annars med 50/40 sänkning Hade en e30 en gång som jag sänkte 60/40, snyggt att se på men jävligt opraktiskt, kunde bara åka 3-4 pers i bilen trots att det var ett kit med fjädrar och kortare hårdare dämpare... vill bara inte ha samma dilemma med min e34.. Livet börjar vid 200 :) |
|
| Går ej att justera något i bakvagnen på en e34 om man inte bygger om delar! | |
| Det är som Pelle Persson säger, det är bara M5 E34 som har bakvagn som går att ställa. Resten av E34 modeller går det ej att ställa bakvagn på... | |
|
Min bil e sänkt! 40/50 Kör på 17" Skulle gärna vilja höjja lite eftersom jag tar de små farthinderna om jag inter tar dem på sniskan. Jag skulle sänka 30/40 Om jag fick välja eller 40/40. För då klarar man farthindrerna. Har 4st farthinder på väg till min parkering. Man kan bli helt galen på de. Dessutom när man skrapar i så är det oljekylaren till automatlådan som tar i o det e ju inte så himla bra. /Marvin V8 Newton Power |
|
|
Min är också snuskigt låg, men på min är det huvudsakligen avgassystemet som tar i, när det tar i. Automatlådans nederkant/tråg sitter ovan nedersta kanten på de längsgående balkarna, så de tar nästa smäll isåfall. Men jag ska höja den en aning, det blir på tok för opraktiskt, men visst är det läckert... mvh |
|
|
ok, går inte att justera bakvagn... men kommer kärran att käka bakdäck med cirka 40-50 mm sänkning? och kan rätt värden fram ställas med den sänkningen? (ska ha 18 tums hjul på) |
|
|
nje, det enda som är justerbart på en e34 är faktiskt toe in-out i framvagnen (om bmw hade kunnat så skulle dom säkert gjort ej justerbara styrstag oxå) men som tur är så är det den som sliter på däcken och inte cambern, som du ökar med kanske <0,5 grad. Men som sagt den sliter inte på däcken. bak kan du montera m5 excenter bussningar i sving armen, det finns även andra tillbehörs bussningar som är mer lätt justerade än bmw orginal! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.