|
|
|
|---|---|
|
Var nere på säve flygplats när bilsport arrangerade strippenkörning. Hann och köra ett race sen gav sig motorn, eller den gav sig på sista växeln innan mål skulla man kunna säga..Hade en tid på 14,1 och 156 km/h i slutfart vilket inte direkt är imponerande men motorn gav sig ju så jag får skylla på det...Iallafall det räckte till en 3:e plats, vilket innebar en pokal att få med sig hem som en liten tröst, vilket jag var jävligt nöjd med...Vad felet var har jag ännu inte hunnit kolla på men jag tippar på att ngt vevstakslager har gått då den startar men knackar riktigt mycket i motorn.... Marcus Kylén Länk | |
| tja blåste toppackningen på min då knackade den eller spikade rättare sagt kolla kompet | |
|
Tycker det låter konstigt om det skulle knacka så mycket bara för att topplockspackningen har gått...Men jag vet inte riktigt, är tacksam för fler alternativ... Marcus Kylén Länk |
|
|
Om toppackningen går mellan cylindrarna så knackar motorn ordentligt, likt lagerknack. Kompet går över i fel cylinder så att säga. |
|
Flesh |
Tippar också på att ett vevstakslager gått, fick det på min och det låter förjävligt, Tycker i vilket fall synd om dig, Hoppas det inte blir för dyrt,,,,, |
|
Undrar bara när 321hk motorn kom, -95? M.V.H. |
|
|
Föresten, kan man se utanpå bilen om det är en 286hk eller en 321Hk M3 ?? M.V.H. |
|
|
Tjena FLESH, hur mycket kostade delarna för dig??? Var du tvungen att slipa om veven??? 321 hk motorn kom väll -96 om jag inte mins helt fel... Marcus Kylén Länk |
|
|
3.2 kom med årsmodell -96, det finns 3.2'or som är beställda/leverade slutet -95, men det är fortfarande årsmodell -96. /Wille |
|
|
makarow: Var det du som gjorde det där jätterökmolnet precis innan målet? Såg ut som däckrök? Lät som om det satt en kompressor under huven. Mvh Patrik |
|
|
Var det en gul M3:a så var det nog jag...Det fanns bara en gul där tror jag...Såg själv inte detta men det låter ju fränt...Ska lyfta ur motorn imorgon (måndag) och se vad som har hänt....Har du ngn aning om vilka som kom 1:a och 2:a???Helt jävla otroligt att jag kom trea med rasad motor på sista växeln... Marcus Kylén Länk |
|
|
Nej den jag tänkte på var mörk. Den körde i klassen bakhjulsdrift med överladdning. Din bil fick jag nog tyvärr ej med i kameran då. Vi får ju hoppas att det är något billigt som pajat i motorn din. Mvh Patrik |
|
Flesh |
makarow... Du har mail. men tänk på att det var min M3 E30 som det hände på, men det borde bli ungefär samma pengaändå |
|
Okej då var det säkert killen från stylingkompaniets bil...Det är en 325:a i grunden tror jag med 321 hk motorn och kompressor i....Den är mörkblå tror jag... Marcus Kylén Länk |
|
|
Visade sig vara en kolv som hade gått sönder, men vet ännu inte hur mycket som gått sönder mer...Toppen ska bort idag...Spänningen bara stiger mer och mer för var dag.... Marcus Kylén Länk |
|
|
Hela motorn visade sig vara ganska skrot då en ventil hade gått helt av och åkt med lite därinne...Nu ska jag förmodligen köpa en ny motor på söndag..Så ska den plokas i så fort som möjligt... Marcus Kylén Länk |
|
RafkoM3 |
Hej Makarow! Synd att din motor rasade, om du ør intresserad så har min kompis en riktig racing motor till salu. En 3.2 block/vev/topp, men med kamhus och vanos från en 3.0a så hela kabelhærvan passar perfekt till en 3.0 E36a. Kamaxlarna ær från schrick och det ær Titanretainers och speciella hårda fjædrar till den. Varvar 9000 varv utan problem. Bromsad till 330 hk eller liknande, men har mycket annorlunda karaktør æn den vanliga dubbelvanos 3.2an. Renoverad isamband med uppgraderingen. Maila før pris och mera info.... Länk Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.