|
|
|
|---|---|
|
Någon som tycker det är dyrare med bilar på sommaren ? Tycker det fanns en massa 7-serien tillsalu i vintras men nu är det lite ont om dum + att folk slänger sig med knäppa termer som "åk som en kung i sommar" etc. och vill ha 40 000:- för liknande bilar som gick för 25 000:- i vintras.... Även lik med rediga lackskador och trasig AC , slut bromsar/framvagn etc. verkar betinga priser kring 40 000:- (bmw735 1987-1991). Kanske barra haft otur och tittat på sådana bilar eller brukar sommaren bjuda på dyrare priser ? | |
Shady |
det brukar väl vara så när det blir "roligt" att köra bil på sommaren så går priserna upp litegrann dom bilarna du beskriver ovan låter som det är lite åt det hållet + att dom är väl lite desperata att bli av med bilarna |
|
I min egen lilla utopiska värld så tror jag att E32-priserna har lugnat sig lite. De gick ju ruskigt fort ner mot 0 i vintras... En 750 -92 kunde man ju lätt köpa för 25-30.000. Kanske är det så enkelt att sommaren gör att det är lättare att sälja E32:or till högre pris, men som sagt - i min egen lilla värld så hoppas jag att marknaden börjat ransaka sig själv och det finns färre VRAK som drar ner priset på de finare bilarna. Det skrotas säkert ett antal E32:or varje dag i Sverige, så snart kanske man äger en raritet. Jag tror JohnJohn hoppas på samma sak! :D :D |
|
|
aja , jag får väll vänta till hösten. Vart och kollat på så många 40 000:- kronors skithögar att man börjar fundera på att starta bilskrot. Folk e ju inte lite fräcka heller , "Bilen är 100% rostfri och ALL el funkar" hohoho den orkar man ju inte höra längre. Sedan när man tittar låter det mera som "Nja den här funkar MEN det är lite glapp ibland" eller "AC funkar det är bara det att pumpen e lite dålig och det måste fyllas + en mindre läcksökning" eller denna goa om en 735 där bromskivorna var löstunna "Bromsarna behöver bara en liten översyn.. runt om då" mitt svar : "Jaha... så man kan titta på bromsarna till skivorna byter sig själva ?" Fick ju inget svar på det.... |
|
Svärd |
Blev erbjuden 100 000:- fö rmin pärla idag... Bra mycket mer än vad jag gav. Men hon är ju inte till salu!! //Martin |
|
100k för en 740i 93 då hade jag ej tvekat en sekund på att sälja! För de pengarna hittar man lätt en fin E38. En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
Eller en mycket fin e32 i tyskland + pengar över :-) "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
.....visst är bil-priserna uppe i höjden på sommarn....inte bara bmw utan alla märken.... Svärd:100 tusen & du tacka nej!??......hm....min bil får den personen hämta direkt för dom pengarna.....*ler* |
|
| Ja det är ju när det är skönt och varmt som "svensson" kan tänka sig en lite mer extrem bil typ Bmw 750 eller M5 men när höstens första kyla sätter in så "nyktrar svenne" till och väljer en nyare snålare små bil typ Vw golf istället. Då sjunker priserna på våra pärlor. 100 000 kr för en E32 är ju ett superbud men man ska ju se pengarna i hand då brukar det bli lite glesare i sedelbunten. | |
Shady |
för 100.000 hade jag inte heller tvekat en sekund....hur kunde du igentligen välja att ha kvar den...finns ju folk som skulle bli glada av att få hälften för en sån bil |
Svärd |
Jodå, hade jag fått 100K direkt så hade den vart såld, men han ville bara betala 1200:-/mån... så då var det ju inte aktuellt... //Martin |
| Svärd:ok,då är det ju en helt annan sak...du får väl säga till personen att gå till en bank & betala dom 1200kr/mån istället.......*s* | |
Svärd |
Jo, fast han trodde nog inte att jag skulle sälja bilen för 100K. Folk som inte kan BMW tycker ju att 7er ser stora, fina och DYRA ut! Han ville nog bara ge mig ett skambud och se om jag blev förolämpad... :) |
|
Svärd// 7er ÄR stora, fina och dyra ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
| ....hm....kan ingen som inte "kan bmw" ge mej också ett skambud på sisådär...100000???....fast kontant....:) | |
|
Jo det verkar som om det finns lite folk som söker fina E32 nu och man kan ju hoppas att priserna blir "normala". Jag skulle sälja min från början var det tänkt men nu när bilen är nyrecondad, nyfylld klima och så blev det en inspektion 2 (bara för jag tycker det känns bäst när jag köper bil) så vill man ju inte sälja längre :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.