AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.476

Låna ut bil-?

Sida 3 av 3
Shady:

Då detta endast en arbets kollega ingen som jag jobbar med utan bara en på firman, så ansåg att jag att det inte är värt att låna ut bile. Han respekterade detta beslut och förstod mina argument. Visst litar jag på mina kompisar men att låna ut den till en som jobbar kompis nix pix.

Shady
aha...är det ingen nära vän då förstår jag dig...
Jo
49
Johan.P
M5 Touring -93
Jag är inte speciellt pigg på att låna ut bilen till andra som jag inte vet hur de isåfall skulle hantera bilen.. Vet att många av mina polare skulle smiska skiten ur den och det känns kasst, själv kör jag lugnt om jag nån gång lånar nån annans bil, skulle kännas jävligt surt att ha sönder en polares bil :(

Även om jag själv kör hårt med bilen ibland så är inte det samma sak om nån annan körde, man har juh själv spenderat många timmar bakom ratten och känner bilen på ett sätt som ingen som inte kört bilen förut gör, jag inser helt enkelt att det krävs visst antal timmar bakom ratten innan man är "inkörd" på bilen så att säga.

En annan sak som jag funderar på är när man tillsammans med några polare åkt o glidit en 8-10mil t.ex en lördags kväll i min bil.. Jag anser att polarna iallafall ska betala för soppan som gått åt under turen, det är väl inte mer än rätt? jag stod juh för bilen. Allt för många gånger har det slutat med att jag iallafall betalat för en stor del.. något som jag tycker är riktigt svinigt! Ändå vill jag inte säga nått om det för att undvika att låta gnidig.. bilen drar trots allt en hel del när man åker flera och högerfoten till kompisarnas förtjusan blir tung..

Handen på hjärtat så finns det väl gånger då man glömt, men det har när man kommit på det kännts dumt och man har då nästa gång man ses öppnat plånboken.

Visst det är juh de som inte har jobb och inte har speciellt mycket pengar men man kan juh iallafall bidra med det man känner att man har råd med.. Än värre är det med de som har jobb och tjänar skapligt inte ens kan lägga en seriös slant, ren snålhet?
Även om det är personer som jag anser som nära vänner betyder juh inte det att "Allt ditt är mitt.."

Vad kan bilen kosta per mil inklusive bensin, slitdelar, försäkring, skatt, mm? Skulle gissa på att min går på 20-25kr/mil minst.

/ Johan
Johan, helt rätt. När mina polare ber om skjuts eller nått drar de upp 100 lapp direkt utan att jag säger nått...samma gäller för mig då såklart. That is friendship! :P

/Manray/
-Daniel-
enkel lösning Johan. säg åt någon av dina kompisar att ni tar deras bil istället
jag håller helt med shady !!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.