AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.475

Låna ut bil-?

Sida 2 av 3
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
En undran bara över det som wendtan sade ".....genom att dra din bil till varvtals stopp?"

Klarar inte en M3 av det eller är jag ute och cyklar??

;)

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"
Kävlingepågen: Visst men om oljan e kall? de sitter iof en mjukvaruspärr som säger att när bilen inte nått arbetstemp så går den inte att varva till stopp. men enligt Micke så går den på vattentemp och inte oljetemp.Det innebär att man kan dra den till varvtalsstopp när vattnet e varmt men oljan e halvkall.,

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Kävlingenepågen:

Jo visst klarar M3 av en sån sak men undra hur en ovan m3 förare tänker gasen i botten på en gång kanske inte är så lyckat.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Boys (tagga ned)!

;););)

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"
Hehe, de är allvarlig grejer de här som väcker allvarliga känslor :)

Snälla använd sökfunktionen.
wendtan:

Såg att vi tänker på samma sett trevligt:))

Kävlingepågen:så alvarligt var det inte eller?
Att du frågar om du skall låna ut bilen är anledning nog att inte göra det.
Hade det inte varit några tveksamheter fanns inte inlägget!
Tack för all input om mitt stora problem. i går så förklarade jag för jobbar kompisen att det tyvärr inte blir någon M3 för hans del.

Han förstod alla(nästan i alla fall)mina oros moln som jag hade för en ev utlåning av bilen.

Starre: tro mig du valde rätt. Njut av din m-bil i sommar!
Inte för mycket bara, då tar fabro blå ditt körkort. :)

Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Jag skulle gärna låna ut den till min far eller liknande men inte till vänner om jag inte får åka med. Hur kul är det att se ett stenskott, en parkeringsbuckla eller liknande och gå och grubbla på hur det uppkom :)

Jag skulle heller inte vilja låna en bil av någon som är lika pedant som jag själv för skulle jag orsaka någon skada så vill jag ju kunna ersätta skadan med ny lack eller liknande utan att ägaren (som jag) går och är förbannad för att det inte är originallack.

Med andra ord, låna gärna ut till familjen (och vänner om du får åka med) och låna aldrig en bil av en pedant...

Tror helt klart det var rätt val att hålla i bilen.

Mvh
John
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Starre. du gjorde helt rätt. Jag lånar inte ut varken bil eller dyr verkstadsutrustning/maskiner till min omgivning med vissa undantag. jag beundra personer med så starka nerver att det står ut med sånt:))
Det kan skapa osämja som aldrig går att överbygga och vissa människor kan inte tänka steget längre innan, om vad som det kan ställa till med vid en olyckshändelse eller att nåt gått sönder.
Det är ju egentlig inte bilen i sig utan obehaget som kan uppstå mellen människor efter att nått sådant kan hända.
Jag är själv inte så där jättepigg på att låna andras bilar utan gör det endast i undantagsfall och vid uppmaning om det är nått som ska provköras.
Min 528 har endast Asken kört i några kilometer pga han stoppade en kompressormatad Minicopper i min hand som jag inte kunde missa att testa.

///MVH Hasso
Länk

Jag lånar ut min till de som har råd/möjlighet att åtgärda en skada till samma skick som innan....

Alla vet mina regler så det är grym få som frågar, en kompis frågade på skoj jag bara slängde till honom nycklarna..
Han såg ut som ett fån o sssstammmmade fram fffårrr jjjag dddet.

Det var det värt, vilka lovsånger han sjöng om min bil...:-)

Med ny vattenpump mm... :-)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag är inte så kinkig med att låna ut bilen till mina vänner. Händer det någonting kunde det lika gärna hänt när jag själv kört bilen, så länge det inte är gjort med flit så. Det är ju ändå bara en bil...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Lånar man en bil av en kompis så kör man inte "som fan". Tycker att det e respektslöst. Så gör inte en riktigt kompis iaf. Inte jag iaf. Tycker oxå att du gjorde rätt starre. Vid minsta tvivel så e de bättre att inte låna ut... mvh Daniel

-------

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Ponera att det finns en liten skada på bilen när den återlämnas. Kompisen säger ingenting om skadan. Nu är problemen ett faktum. Kompisen hävdar att han inte känner till skadan. Du vet inte om komisen gjort den eller om han faktiskt inte vet om den. Kompisen tycker det hela är hemskt. Eller också tycker han att du är lättlurad som går på att han inte känner till skadan. Eller också tror han att skadan varit där även före utlåningen och nu tror att du försöker lura honom att betala. Allting blir mycket känsligt och du har en exkompis. När det gäller pengar kan folk bli som förbytta...

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Gör inte misstaget jag och starre gjorde, vi lånade coolbluemickes nya 996 Biturbo. Nu lär ni se våra bilar som inbytesobjekt i nätmaste Porschehandlares bakgård....
Asken
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Undrar vad det är för kompisar vissa har egentligen?
I ordet kompis eller vän lägger i alla fall jag ett ömsesidigt förtroende, annars väljer jag ett annat ord, kanske bekant eller nåt. Jag lånar naturligtvis inte ut bilen till någon jag inte litar på!

Lånar man en bil kör man naturligtvis försiktigare än man hade gjort om det varit ens egna prylar. Att man sen gasar och bromsar för fullt i t.ex. en Porsche 996 Biturbo är ju inga problem, det är ju det den är byggd för...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

men kom igen nu, är den en bra polare så ska man ju inte vara grining. Annars kommer du aldrig och ha några riktigt nära vänner.
Power Max:

En bra polare har full respekt för de val man gör
Shady
hade det varit min polare hade jag självklart lånat ut bilen...speciellt om han ska gifter sig...det händer ju inte så många gånger i livet...

man måste väl kunna lita på sina kompisar?

tycker oxå att Jesperado har en massa bra argument i frågan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.