|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325: cupe med Acc i. Men jag tycker den kyler lite dåligt. Den blåser lite små kallt men tycker den blåse kallare i andra bilar. Sen tycker jag det är lite dåligt tryck på fläckten blåser inte ut så mycke. Nån som vet vad det kan va. Just det det Brölar rätt mycke om Fläckten med när jag har den på läge 4 | |
bmwgalen |
Kan tänkas att kupé filtret borde bytas, hade liknande symtom på min 328 och det blev bra när ja bytte filter MVH // Christer |
Axel |
Där är klen fläkt som standard på i alla fall tidiga E36or men det blir bättre med nytt kupe filter.Att ACen kyler dåligt kan beror på att värmeventilerna läcker igenom,pröva att slå över den lilla rullen vid radion till blått och rikta luften igenom instrumentpanelen,då tar den kyla direkt från förångaren.Blir det inte kallt då har du troligtvis dåligt med gas. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
| Tack för hjälpen ska testa det | |
|
Hur gick det ? jag har nästan samma problem min blåser inte så kallt som den ska , trodde att det var gasen som var för litte ringde BMW men de hade inte tid först den 25 då känns det som att sommaren är slut så om det är nån som känner till nån ställe som är duktiga på Ac blir jag tacksam för rek. Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
|
Har precis haft samma problem. Bytte Ac filtret och då blev det som nytt. Tryckprovade ac och den läkte inte så mycket. Ska lämna in den imorgon till Hem & hushållstjänst för påfyllning med den nya ozonfria gasen samt någon slags olja för att kompensera den gamla gasen så att filter och packningar ej behöver bytas. |
|
|
Kyler den aldrig bra? Om den kyler sämre i låga hastigheter kan det vara kondensorfläkten som inte funkar...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
var sitter coupé filtret har samma symtom ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
coupé-filtret sitter bakom handskfacket, vilket sitter fast med om jag inte minns fel 6 st. skruvar. Två ner till, två som du ser då du öppnar luckan, bakom små skydd, samt två som du får fram genom att plocka bort fläktutblåsen som sitter ovanför handskfacket. Sedan bör du kunna se filtrer. Jag vet dock inte riktigt, för jag har inte bytt själv ännu.. Tänkte göra det i helgen eller så, bara jag får tag i ett nytt filter! Kolla in på mektipsen här på forumet, det skall finnas en kanonbra beskrivning på hur du gör där! // Björn |
|
| Tänkte bara rapportera hur det gick. Bytte nu microfilter men tyvärr kyler den inte bättre men kanske lite bättre tryck på utblåset. Ska testa att kolla nivån på ac o kanske fylla på. | |
|
kan man se nivån på ac:n ? hur mycket man har kvar asså ?! Huggar |
|
|
ja samma här har bara blåst mitt filter fick inpuls meck och kolla filtret ! när man skruvar av den första ventilhatten till ac den närmast höger lykta upptäckte jag att det bubbla lite där ! är det gasen som har läckt ut och håller på att läcka ut det sista !? Mvh/ Daniel Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.