AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
582

Startproblem e34 -96 -fukt?

no
2
nojo
525i Touring -96
Har ett problem med min 525iT -96 (e34) som uppstått 2 ggr under 1 års tid, båda gångerna i samband med kraftigt regnväder. Första gången började bilen plötsligt gå ojämnt, varvade "av sig själv" och dog till slut. Fick i gång den efter att ha väntat ca 1/2 timma, då gick den fortsatt ryckigt men på kvällen var problemet borta. Nu ett år senare kom alltså samma symtom tillbaka men nu går den ej att starta. Tänder gör den under någon sekund men går orent och dör nästan direkt. Har kollat att det inte finns vatten nere vid tändstiften och tändspolarna är också rena och torra.
Verkar osannolikt att det plötsligt skulle ha blivit ngt fel på bränslepump/tomgångsmotor etc med tanke på att samma sak hänt förut och då reparerat sig själv. Tolkar det som beroende på fukt men vet inte var jag ska leta.
Någon som har haft liknande eller har idéer ändå?
Jag har en 535ia-91 som gör nåt liknande.
Den går runt men startar inte förrän man ger gas, men den stannar så fort man släpper gasen. Jag vet ej vad det är, så skriv gärna när du vet.... mvh N
no
2
nojo
525i Touring -96
Har fått igång bilen igen. Liksom förra gången behövdes bara väntan. Misstänker fortfarande fukt efter regnet någonstans men förstår inte var... Kan inte se att det skulle läcka in vatten någonstans i motorrummet, snarare borde det vara kondens som bildats. Vore ju bra att veta var man ska lufta/torka om det händer igen men nu är det nog lönlöst att leta vidare. Koncentrerar mig på att njuta av att bilen fungerar som den ska igen...
Det var ju skönt att bilen går igen, jag själv får väl lämna in min på någon verkstad, för att den går lika knepigt ännu.
Ha det så bra, och kör lungt. mvh N
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.