|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ni som har specialmotorer i era bilar. Har själv en M Roadster - 01 som efter c:a 2000 mil indikerar via den gula "motorstyningssymbolen" att något är fel med avgasreningen. Det lyser av och till och verkar inte ha någon betydelse hur jag kör eller vem jag tankar hos. Är det fler som har samma problem? Motorn är den "nya", den s.k. S54 (325hk, tillv. från 2001/02, alltså samma som till M3). /Lasse B /Lasse B | |
|
Inte samma motor men samma problem. Tjejens 316i compact 1.9l -00 har varit inne på BMW vid två tillfällen för att läsa av felkoder just vid detta fenomen. Då har felkoden "för mager bränsleblandning" lagrats vid ett antal tillfällen. Exakta orsaken är inte fastställd ännu men den ska in igen och då ska någon parameter i styrboxen programmeras om enligt BMW. Kan också nämna att varken bränsleförbrukning eller prestanda är påverkade av att denna lampa lyser. //Rickard |
|
|
Jag märker heller ingen skillnad. Dvs. motorn går precis lika bra verken motorstyrningssymbolen lyser eller ej. Och jag kan inte hitta ett mönster. Det lyser helt enkelt lite när som. /Lasse B |
|
|
Har du varit inne på verkstad och fått felkoderna avlästa? Det kan nog vara bra att veta exakt vad det är som ger denna varning, sedan kan nog BMW uppge om det är allvarligt eller inte. //Rickard |
|
|
Jodå, har varit på verkstad, Solna, och kollat. De menar att katalysatorn och lambdasonden plus lite plock måste bytas. Det är ok för mig, om det avhjälper felet(!). Det är därför jag vill kolla lite mer er om det finns fler som har haft samma symptom/problem och samma förslag till lösning. /Lasse B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.