|
|
|
|---|---|
|
Då min förra mobil försökte simma ryggsim blev jag tvungen att skaffa en ny. Till den köptes en bluetooth öronsnäcka. Iden är att man har mobilen i fickan och har snäckan i bilen och använder den när man kör. MEN! Den tappar kontakten hela tiden! Telefonen är en P800 och snäckan är motorlas. Tips och råd? Automat är bekvämt | |
|
Motorola = rund modell med infällbar mikarm? Tillverkas av GN-Netcom, säljs som Jabra BT-200 oxå. Radera alla anslutningar i mobilen och para ihop igen med headsetet. Ev. kan du välja handsfree eller headsetprofil i telefonen, testa båda men normalt går headsetprofil bäst. Om du fortfarande har problem, testa med annat BT-headset. FP |
|
|
folke: den modellen är det! Jag ska prova med en gång. Tack! Automat är bekvämt |
|
|
Har provat, fungerar kass fortfarande. Återstår att prova annan BT. Automat är bekvämt |
|
|
styrman1: det är inte headsetet det är fel på..... har hört om fler som har samma problem som du. Tydligen ett problem som uppstår på alla P800 oavsett vilken tillverkare du har på headsetet. Ett problem som Sonyericsson är medvetna om, men som de inte kan göra nåt åt...... likt problemet me det där pipande ljudet i alla T610:or......välkänt men inget man kan göra åt...tydligen...... V8 rockar fett! |
|
|
Får helt enkelt låna ut den till nån med annan telefon! Tack för alla tips! Automat är bekvämt |
|
|
Problemet med T610:orna är nu mera löst.., jag har testat motorolas btheadset som det du beskriver och hade exakt samma problem. Min kollega hade samma problem mot sin telefon. Släng skiten och köp ett seriöst hedset. Både Nokia och Ericsson har egna produkter som jag misstänker fungerar bättre www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
På P800 har jag testat flera BT-100 (Motorola) BT headset utan problem (BT-200 som jag skrev ovan är en annan modell, det är BT-100 som även säljs under Motorolas namn). Om bara telefontillverkarna följer Bluetoothstandarden och inte körde egna race så vore det inga problem. T610 har jag däremot testat och dumpat igen, trevlig iofs men några missar i den gjorde att den inte passar mig. Visst har Ericsson löst problemet med ljudstörningen men de väljer att pytsa ut defekta enheter ännu ett par veckor, sen skall alla tillbaka igen. Dåligt sätt tycker jag, men man kan ju alltid säga att man säljer telefoner i statistiken! FP |
|
|
Nu har jag "jockat" lite med den och det verkar som det är glapp i armen man viker ut. Får lämna in den på funktionskontroll nånstans. Automat är bekvämt |
|
|
Folke: läste att du testat T610 men dumpat den.....får man fråga varför? jag tänkte nämligen byta upp mig från T68:an.... V8 rockar fett! |
|
Robsarve |
Undrar oxå vad vi inte gjorde tillräckligt bra med 610:an? Angående telefonerna, de tidiga 800:orna bör man uppdatera mjukvaran på, 610:an brus var "bara" på en del de telefoner som tillverkades under de första två veckorna, och har man en sån är det bara att skicka in så lagar SonyEricsson den naturligtvis. Tyvärr måste detta göras på reparationscenter, eftersom det är fyra motstånd som skall bytas. |
|
Hehe. Som sagt en trevlig telefon. Men följande hänger jag upp mig på (petig, javisst!): Displayen bör vara något mera infälld, blir väldigt lätt solkig och repig, man kan inte lägga ifrån sig den med displayen ner. Jag saknar högtalarfunktion, när man nu ändå har polyfona toner och någorlunda högtalare inbyggd för dessa. Silverfärgade knappar och grå text på dessa är inte alls bra, samma problem som på T68. I dagsljus och halvmörker syns ingen knapptext, på T68 inget förrän det var helmörkt, på T68i blått ljus, lite bättre, på T610 vitt och lite ojämt, vissa delar mörka osv. Lösningen heter kontrast mellan knappfärg och textfärg och jämn belysning. Sen är det svårt att gå från TFT till vanlig färg-LCD när man testat, jag får allt vänta in 6600 tror jag. Robsarve: Jag visste inte att du var med och gjorde dessa, på min stod det Made in China. Förutom brus var det lite högfrekventa toner i ljudet, och imellanåt ingen som helst sidton så man trodde förbindelsen kopplats ner. Uppgiften att Ericsson medvetet trycker ut defekta enheter fortfarande kommer från några återförsäljare som jag har haft kontakt med. Jag tror iofs inte detta är unikt för Ericsson. FP |
|
|
tack för dina åsikter folke.....det där me displayen känner man ju som sagt igen från T68:an så det får man leva med tror jag. Men jag har bestämt för mig att jag har läst nånstans att där var högtalartelefon....... Förresten, fick du chansen att prova med ett BT headset? funkade det bra? O en annan ganska irriterande sak som jag har feta problem med på T68:an...... funkar röstuppringningen bra? jag får inte min att funka, de känner helt enkelt inte igen rösten..... V8 rockar fett! |
|
|
Jo jag testade med Bluetoothheadset, inga problem på T610. Jag läste också om högtalarfunktion, vilket de flesta mobiler har som har polyfona ringsignaler. Tror det var i Mobiltidningen men de har inte alltid full koll tyvärr enligt min mening. Röstuppringningen funkade också med de BT-headset som jag testade med men som alltid med denna funktion, mycket beroende på bakgrundsljud osv, om det avviker mycket från det tillfälle då man spelade in röstkommandot så funkar det dåligt. FP |
|
|
Jag har en t68i och till de ett BT-headset från sony ericsson.. det fungerar kalas.. har inga som helst problem med det. ok jag var tvungen att spela om namnen genom headsetet för arr det skulle fungera bra, men nu har jag iinga som hels problem.. det är fint att ha när man kör bil. |
|
|
Folke: Ryktena vid Vattentornet i Lund säger att Robsarve lägger mer tid på BMW power och att se på TV i bilen än att arbeta och göra fina telefoner ( allt enl. min bättre hälft som håller koll på honom och delarna i lurarna ( som kommer överallt i från från såväl Kina som Samhall-Brahe.....)) Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Robsarve |
Visst görs 610:an i kina, det är därför man har klippkort på SAS-kärran kastrup-peking... :-) Nåväl, vår designer hälsar att vi inte har försänkt glaset för att det skall ge en mer "uniform"-känsla (nej jag begriper inte heller vad de menar), jag meddelar att själva glaset är gjort i PMMA och har en skyddande lack på sig av samma slag som glasögon har, så det tål att torkas av och skall vara hyfsat reptåligt. Skall se vad vi kan förbättra vad gäller högtalartelefon och belysning. Att det fortfarande kommer ut telefoner med brus måste bestå i att det är några ex som har legat hos någon handlare, alla nya är defenitivt brusfria. Just nu är det defenitivt mer tv-tittande och badande än arbetande. Har semester i två månader! Håller på att koppla ihop men bilblåtand med min surroundprocessor/tidskomp/eq/delningsfilterenhet... men nu är det för varmt att vara ute! |
|
Blir bra det. En enkel valk under displayen som vissa telefoner har hade ju gjort att luren vilar på denna istf rätt på displayen. Strax innan 7/7 när jag träffade en ÅF som inte hade några 610 på lager berättade de att de fortfarande skulle få in telefoner som inte var korrigerade, troligen månaden ut. Talade just med en av de största grossarna (Order i Hbg), de får lurar först V32, Får väl vara hur det vill med detta, det blir nog bra. Koppla på i värmen, jag har oxå parat ihop en blåtandsenhet med bilens originaltel, dvs muting av stereon och ljudet ut i framdörrarna. Funkar utmärkt, bra med två HF i bilen...))) FP |
|
|
Jag har nokia 6210 o bt (nokia) men det låter helkasst butiken säger att minst 50 % fungerar dåligt.... Ericsson telefoner är tydligenbätter på bt.... Får väl byta till en t3 eller t6 då... Akta er för hojar som kommer i 200 runt kröken.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.