|
|
|
|---|---|
mangen |
har en M3 e30 -88 som går upp mot rödmarkeringen på tempmätaren vid låga farter, landsvägs körning eller vid riktigt hård körning är det inga problem. Kylaren är fin och det läcker inget vatten, kan det va termostaten eller fel på mätaren?? någon som har nån annan idé?? En annan fråga: alla de annonser mm där M3:or figurerar så är det alltid -87 -88 -90,jag minns inte att jag sett någon M3 från -89, varför? |
|
Låter som att du har problem med fläkten. Har du en mekanisk kan det vara fläktkopplingen som är slut. En eletrisk så kan det vara själva motorn , givaren ev förkopplings motsånd om den är två stegs. Gerhard// |
|
|
M3 E30 har elektrisk fläkt som går igång väldigt sent.... startar den över huve taget? /Jonas |
|
|
Som azkikr säger har den el fläkt. Fläkten går igång i 2 steg. Första steget är precis i efter mitten. Sista steget är när den går vid rött typ. Börja med att kolla säkringarna. Skulle det inte vara det så maila mig så har jag en liten lista med grejor du kan kolla. När jag kör istan går min fläkt igång så fort den rör sig över mitten. /Per |
|
|
Jag har haft samma fel:( Men det är nog jätte lätt, det sitter en liten givare till fläkten längst ner till vänster på kylaren. byt den och gör rent kontakterna så funkar nog fläkten sen. En gång bmw, alltid BMW!!! |
|
|
jag har problem med min fläkt också steg 2 funkar men inte steg ett är det någon som vet vilket relä det är. Tacksam för svar M3 E30 Den enda äkta M3:an |
|
|
När jag köpte min M3 var fläkten felkopplad så jag lämnade bilen hos BMW och lät de fixa det. Nu är där bara ett högfartsläge och fläkten slår inte till förrän precis innan tempmätaren når rödmarkeringen, sen börjar det blåsa halv orkan tills mätaren går ner till mitten, ca 1 minut. /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
Hej. Min 320 is kokar fläkten fungerar ej . vad göra? Flipp |
|
|
Kolla alla säkringar, kylar vattnet och fläktkopplingen... --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
Kolla "tempgivaren" även kallad termokontakt (sitter på kylaren) som säger "till" när fläkten ska starta.. Om du har kollat alla säkringar m.m även bytt termostat så kan du klippa kablarna till termokotakten och koppla ihop då ska fläkten starta.. Mvh Jojje |
|
|
På M3'orna sitter tempgivaren i botten på kylaren, men endast på årsmod -87 och ett fåtal -88'or, annars sitter givaren på termostathuset. / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
Robert V |
,,, har man dessutom kokat/hettat upp vattnet ordentligt en gån så brukar temostaten bli stekt ... bara byta. termostater finns med olika temp.känslighet till en o samma bilmodell ... har jag för mig .... |
| Nån som vet hur termokontakten fungerar elektriskt lr ? sluter den bara när fläkten ska gå igång ?? jag har endast kopplat min över en brytare så den går att starta när man vill, tänkte koppla in termokontaten så man får ett automatiskt läge också.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.