|
|
|
|---|---|
david525 |
Hej Jag är nyfiken på varför det är glapp i ratten (ett spel på ca 3-4 cm) när motorn är avstängd, dvs när servot ej går. Men när motorn är igång och servot jobbar så är det nästan inget glapp? Borde det inte vara direktkopplat från ratt ända ned till hjulen? Hur kan det i så fall spela roll om servot är igång eller ej? Kan det vara någon sorts servotronic eller dylikt. Tack David 525 -95 |
david525 |
Och dessutom, om man vill justera styrsnäckan, när skall man göra det? Med bilen igång eller ej? |
david525 |
bmwe34.net hade en bra förklaring. Problemet löst |
|
Hur justera styrsnäckan Janus |
|
| david525 justerade du styrsnäckan? blev det bra sen? | |
david525 |
Japp, den går stadigt som tåget nu. Jag har även bytt mittre styrstaget, samt inre styrlederna och stödbussingen. Jag hoppas att jag inte drog åt snäckan för hårt, styrningen känns fast och fin. Jag följde instruktionerna på bmwe34.net. |
breställ |
hej |
netz |
breställ: hej hej :-) |
|
Någon som har lust att hjälpa mig att justera snäckan? I Stockholmstrakten? V8 Newton Power |
|
|
hmm jag undrar detsamma i malmötrakten..... jekla snäcka. har ringt till bmw i malmö och de sa att man ej justerar snäckan utan at det skulle vara nån leder etc som var kassa. Ringde även nfs och de sa att om man justerar den skulle ratten ej gå tillbaka av sig själva. Men jag menar att justerar man in tills glappet e bort och ej längre bord edet ju ej bli att ratten ej går tillbaka. Det e väl bara om man justerar bort spelet och sen drar åt ännu mer. Har kollat under bilen då en satt i och svängde på ratten och så ser man rattstången snurra en bit innan det tar i snäckan och armen ut från snäckan börjar röra sig. Så nog e glappet i snäckan. |
|
|
snäcka får inte gå tungt efter en justering om den gör det finns det riks att den tar skada = dyrt bara att juster lite och prova om det blev bra annars får man göra om det, kan underlätta om man är två st Joakim Eriksson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.