AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
306

bättre pris

jp
35
jpcarstyling
750ia -89
323i -82
vi 750 ägare måste försöka att få upp priset på 750 e32 till det pris som den egentligen är värd
vissa (mekaniker) säger att priset på en e32 750 89-91 bara ska vara 20000kr max pga att det är en bil som bara orsakar problem och går sönder

har själv inte hittat några större fel på min
visserligen har jag fått bytt packningar och tändstift men det är ju slitage

upp med andrahandsvärdet på 750
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Hur skulle man få upp priset menar du?
Allt styrs ju av tillgång och efterfrågan, kontentan blir att bilarna tyvärr inte är värda mer just nu...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Bilarna är ju värda det som folk vill betala , jag vill inte ge mer än 5000:- för en 750 , fullutrustad och utan rost , helst 1000:- max , helst vill jag ha den gratis och få den hemkörd också.

Vill du ha upp priset är det enda möjliga att ingen 750 ägare säljer bilen under 50 000:- under en flerårsperiod , dock är detta dödfött då många kommer tjäna pengar på importliken isf.
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Det är väl bara att välja att behålla bilen istället. Om du inte ser det lönsamt att sälja bilen, så ska du ställa av den och spara den istället.
En billig garageplats ute i ngon lada är inte dyrt.. och står bilen så kostar den inte de stora pengarna
Jesperado och bader har sunda åsikter. wadel har du verkligen kontrollerat alla 750i e32 som finns i Sverige som inte sålts här som nya och konstaterat att de är "importlik"?

/Simon på väg mot 2000 inlägg!
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Är det här ett sånt försök?
Länk

Automat är bekvämt
Bara önska säljaren lycka till....spontant känns det som att priset är rejält i överkant. Tror att J.L kan intyga det.....

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Det kanske är i överkant.. men samtidigt ska man ha i åtanke vilken underbar bil det är.. och de medföljande driftskostnaderna.

Om man säljer en välskött kärra för en spottstyver till en mindre nogräknad person.. så kommer den förr eller senare sluta som ett biltema objekt på trafikförsäkring.

JAg tycker att man gott kan hålla det pris man själv anser att bilen är värd.. hittar köparen en bättre bil till bättre pengar.. så grattis..
Tills dess så anser jag att man kan hålla det pris man vill.. det är det fina med marknadsekonomi.

PS.. min bil är inte till salu :)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Visst, men man måste ju ändå bestämma sig för om man vill sälja bilen eller inte.
Jämfört med de flesta andra bilmodeller i lyxsegmentet och deras värdeminskning borde min bil vara värd minst 100000:-. Att för den sakens skull begära detta vid en försäljning är ju totalt orimligt. Vill man sälja bilen är man tvungen att begära en summa åtminstone någon är beredd att betala...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

jp
35
jpcarstyling
750ia -89
323i -82
verkar som alla här är inne på samma visa att priset ligger bra och andrahandsvärdet är bra
men säg att ni ska sälja eran skönhet en vacker dag och det kommer en kille som bjuder hälften av vad ni vill ha pga att det är en bil som ska vara billig
ok det är en drömbil för mig har ju inte tänkt sälja den än på några år men sen när man vill byta upp sig då får man ingenting för den
Utveckla gärna: "ska vara billig"

Med risk för att vara tjatig, priset bestäms av efterfrågan och utbud....hur mycket man tycker att bilen (och andra varor med för den delen) spelar ingen roll.

Är det inte så att 750:s oförtjänt dåliga rykte än idag bottnar i åtgärdade barnsjukdomar från första årgången av e 32 -88.
Priset på begagnatmarknaden beror naturligtvis också på att den är "något" dyrare i drift än medelbilen.
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Om man vill sälja sin bil någon dag får man räkna med marknads priset. Att ens bil har kostat halv miljonen och uppåt, att man har blivit av med oskulden i den eller något annat mentalitetstjafs spelar faktiskt ingen som helst roll för den som köper den.

Är man inte nöjd med priset så kan man behålla bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.