AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
439

Svensksåld import?!

Diesel_Power
satt å kika på bmw börsen då det dyker upp en 325 e36 som är importerad, men säljaren skriver att den räkna som svensksåld, hur kan en 6 år gammal bil (var det vid importen) som rullat ca 10-12k mil räknas som svensksåld?
kika in den här, Länk

Turbo Diesel är det enda rätta
BeeMWe playboy
Hehe såg nått liknande där ägaren köpt den i Sverige, bosatt sig i Tyskland och räknade den då som sv-såld. Visserligen har han rätt men mycket dimmigt...

Teknikens värld 1974
Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil.

(M)irc Dalnet #bmwpower
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Min 320 E36:a är importerad av en firma och klassas som svensksåld av försäkringsbolaget. Kanske så han menar med sin...
ch
212
chris
330 coupé -02
Mina Bmw:s är tyskbyggda ;)
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
När en importerad bil har varit i svertige ett antal år (vet ej hur många) så anser försäkringsbolagen att risken att förra ägaren kommer och snor tillbaka den är minimal. Då ser dom den som en svensksåld - billigare premie mm.

Dom har ju rätt. Om man säljer iväg bilen sin till ett annat land för att sedan sno tillbaka den så lär man ju knappast vänta i tre år med att sno tilbaka den.

Usama bin Ladin
Dom har ju fel. Vem 17 saljer ivag sin bill till Sverige for att senare aka dit och sno den? Det maste ju vara betydligt lattare att hitta en likadan bil att sno nan annanstans, istallet for att lista ut var i Sverige den finns osv.

Nej, det ar bara en ursakt for giriga forsakringsbolag att roffa at sig mer pengar.

Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag tror att det är ganska så svårt för köparen att få tillbaka bilen om den blir stulen av förra ägaren när den är importerad. Det är något med lagarna där som gör det relativt enkelt att hämta tillbaka sin förra bil och få behålla den. Därför kräver många försäkringsbolag att en nyimporterad bil skall förses med larm och startspärr.
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Länsförsäkringar krävde inget. Min bil är nyimporterad 01. Och de krävde inte ens larm. Premien blev lika hög som för en svensksåld bil. Betalar 1600:- /halvår för helförsäkring.
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Själv risken ökar i LF om du inte har etsade rutor och imobilazer.

An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Nej min påverkades inte...2500 i självrisk på helförsäkring.

Har varken immobilizer eller etsade rutor
Diesel_Power
ok, nu har ja lärt mig nåt idag med ;) tackar så mycket

Turbo Diesel är det enda rätta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.