|
|
|
|---|---|
|
Hej biltokar. Som sagt bilen går på 5 eller färre cylindrar när den blir varm! Så länge den är kall är allt ok, går som vanligt. Men när den blir varmare börjar det rycka i hela bilen och det tar emot i gasen. Jag har gjort motortvätten, men det har ju gått några dagar nu. Och allting börjar ju när den är varm? Micke K. bmwcs nr.05085 Länk | |
| Började den gå på 5 i samband med motortvätten?? | |
|
Gör rent alla kontakter samt lambakontakten,kan lova att det ligger vatten i kontakterna..specielt lamdakontakten.. För den kontakten ligger så att det sammlas vatten i den vid motortvätt. Hade exakt samma problem med min M5 3.8.... Allt försvann när jag tog tryckluften och blåste rent alla kontakter sen spraya lite med elektronikspray i dom.. Mitt fel fanns där i flera dagar efter motortvätten....men sen försvann allt efter det jag gjorde.. Lycka till // Bengan He de // Bengan |
|
|
tack ska göra det Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Bengan, vilken sort elektronikspray är det ? Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Kommer inte ihåg vad den heter...Men burken är röd/vit Det är ett känt märke iallafall.... Du fixar detta,det är felet.. He de // Bengan |
|
janne mix |
Mycket skit har jag hört men det här är det som har priset. Glöm allt du hört och ta av power kåpan rengör gummiskaften - mellan stiften och tändmoduden låt den stå och vädra där samlas vattnet mär du har motor tvättat. eventuelt ta ur stiften mär motorn är varm och låt den stå och svalna.dÅ FÖRSVINNER ALL KONDENS. PILLA INTE MED NÅGOT PAPPER I STIFT HÅLEN RISK FÖR GRUS OCH SKRÄP CYLINDERLOPPET. mvh janne |
|
ok ska göra det blåste rent kontakterna under kåpan idag men det hjälpte föga. Ska gå in lite djupare nu :-) Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
diamantsvart_bmw |
var sitter den lamba kontakten,och var sitter tänd modulen?? har motor tvättat idag och bilen går som en påse skit, och jag som ska på bmw träff imorrn |
|
Janne Mix. Gjorde som du skrev janne...men det hjälpte inte på min... Bilen fungerade när jag gjorde som jag skrev tilll killen som undrarde... Kul att du kan mycket...inte allt tydligen.. haha He de // Bengan |
|
|
B97_knl: Har du löst problemet? Hoppas att du fixat det nu...sommaren är här och då vill man ha bilen i toppskick.. ha de bra // Bengan He de // Bengan |
|
|
Jag drog ur stiften torkade å blåste rent.. sen gick min på alla 6! m3;an gillar inte motortvätt! |
|
|
Tjena Bengan. Jo då problemet är löst nu. Det var visst kondens på en av tändstiftshattarna, men det var inte allt, i samma veva visade sig att samma tändstift var sprucken. Efter Mantorp gick lambdasonden och min mek misstänker att det var därför tändstiftet sprack. Min nu är allting (nästan) perfekt. Tack för alla svar och trevlig sommar. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.