|
|
|
|---|---|
|
..vad köper jag då? Måste köpa en till bil nu. Har haft BMW i dom sista 6 åren, men nu måste jag ha en till bil lite snabbt. En bil i 30-60.000 Kr klassen (norska priser). Det jag har sett på är: - Peugeot 306 -97 (AC, allt el) - SAAB 900 S 2,0 -95 (AC, allt el) - Chrysler Voyager 2 säten -97 (AC, allt el) - mm mm Som ni ser så har jag ingen aning:-) Jag ska ansvända bil till och från jobbet samt några längre resor till sverige till och från. Är det nån som kan ge mig ett tips här? BMW har ingen bra "andra bil" i den prisklassen egentligen. Fôr 60.000 får jag en E34 som gått 25.000 mil tex... På förhand tack! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk | |
|
Köp en hardtop till din cab och spara många sköna norska tusenlappar... ;) roadZter |
|
|
DanneZeta: Ja gärna, men om måste ha bil i jobbet. Vill inte parkera "bullen" i oslo hela dagarna heller. Samtidigt så blir det dyra km på bilen.. Tyvärr.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Saaben är väl den som känns vettigast att köpa av de tre. Men det är ju inte en liten bil. ///MVH Hasso Länk |
|
Hvad med at købe/importere en relativt velholdt E30 318iS ("snikmodel"/100000 km) fra Tyskland ? Freude am Grazat fahren ! |
|
chrille70 |
Slå till på Saaben! En bra och säker bil för vettiga pengar. Annars kanske en 316i Compact skulle kunna vara något. En sådan -94-95:a kan du få för ca 50'-60' SEK i Sverige. (Jag kollade på bilnorge.no men hittade ingen under ca 120' NOK...) 316i Compact är superpraktisk, går billigt och framför allt -det är en BMW! Mvh Chrille |
|
Hosse> Vet inte hur den ligger i pris i Norge, men en grönskyltad Audi 100/A6 Avant av C4-modellen (91b och framåt) känns som en vettig bil, om du får loss en sådan. Relativt få standardfel, har allt som oftast klima osv. 2,3l motorn har skönt ljud (5 cyl) och är sanslöst driftsäker, klarar utan problem 40 000 mil. V6:orna på 2,6 och 2,8 liter drar inte så mycket mer, men 2,6 är en ganska trött motor. Min 2,8 quattro går på litern per mil, och då går det oftast ganska fort. Komfortablare än dom tre bilarna du räknade upp, duger finfint som bruksbil. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Om du inte köper en BMW...så köper du en Alpina! / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
Det här inlägget innan mig gillar jag skarpt..... ;)))) Micke.. Länk |
|
| Får man komma med en liten outsider? Volvo 480....bensinsnåla som attan och ganska komfortabla att åka landsväg med. Om man pendlar till o från jobbet. Dessutom lite ovanliga i dagens likariktade samhälle! Handlar du ofta eller parkera ofta på stan så glöm 480. Dörrarna är enorma!! | |
|
Stavros: 480Es nää du kan han lika gärna köpa en 240DL |
|
|
Stavros: Det finns gränser... roadZter |
|
|
Tack för alla tips! BMW Compact; kostar från 80.000 Nok för en bil som gått 20.000 Mil, helt oaktuellt. Audi 100 Avant varebil -92 kostar från 95.000 med 15.000 mil, för dyrt.. BMW 318IS E30 kostar från 60.000 för en -88a. Det är alltför dyrt för en så gammal bil. Gillar dock nyare E30 alltså.. Volvo 460 får jag från 30.000, men jag måste säg nej tack där.. --------- Det jag hittat hos en handlare som jag ska till i morgon är; - Peugeot 306, -97, 12.000 mil, toppskick, AC och allt el. 65.000 Nok - Golf II 1,8 liter, -95, 12.000 mil, toppskick, Taklucka och inget mer, 57.000 Nok - Rover 214 -97, 10.000 Mil, allt utom AC, 64.000 Nok. - Seat Ibiza -99, ???? km, En del utrustning (ej AC) 54.000 Nok. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Hosse: Köp 306 en bra bil för de pengarna går säkert från A till B |
|
|
Kryssar runt i en 480 nu när jag fixar med e30:n. Fungerar alldeles utmärkt på landsvägen. Dock lite slö. I staden är den värdelös! Man sitter skönt och igår låg jag på 130+ km/h på motorvägen i 7-8 mil. Snittade 0,71 l/mil. Det kallar jag bra...! Men inget går upp mot min "riktiga" bil förstås! |
|
|
Hosse> Jag vill ha norsk prisnivå när det blir dags att sälja 100:an, jag gav 33kkr inklusive baksäte, 2.8, quattro och klima för ett år sedan. Vad ska inte den vara värd hos er? :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Håller med Starre! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Jasså? Ni håller på peugeot ja... Jag har haft en 405 MI16 i 1 år tidigare, Inte ett enda problem och inte en rostfläck. Frågan är bara om andrahandsvärdet är nåt att hänga i julgranen? Provade häromdagen en en -95a 306 som gått 19.000 mil. Den trodde jag skulle explodera eller nåt. Har aldrig i mitt hela liv sett en bil som var så sliten alltså.. Kan bero på ägaren oxå. Har ni erfarenhet från 306? Vad bör jag passa på? På förhand tack! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Hosse> Förvånansvärt vad en ägare kan göra med en bil, många fel beror ju direkt eller indirekt på hur bilen sköts och brukas. Av bilarna du listade i inlägg 260 håller jag helt klart på det franska lejonet. Ett mycket bra val som bruksbil, av andra Peugeotägares omdömmen att dömma. Sedan har ju just den bilen AC, helt underbar utrustning när den fungerar. Gör även mycket för andrahandvärdet den dagen du ska sälja. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Det blev en Golf -94 1,8 silvermetallic i otroligt bra skick. Billig och bra. Vad tycker ni? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.