|
|
|
|---|---|
|
Med risk för att verka underlig, men jag frågar ändå. Finns det något sätt att öka det tickande ljudet från blinkern? Den tickar så tyst att den är svår att höra. ...och nej, jag har inget fel på min hörsel och ljudgångarna är rensade med både vatten och bomull, så det är inte mig det är fel på. Simeon | |
| Bytt till ett nytt blinkrelä. | |
|
Ta av plasten på ditt relä tycker jag. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Sätt en liten högtalare på reläts utgående ström... Lite saab men funkar. Högtalarens plus på relät och minus te gjord. Kanske ett litet motstånd imellan så att högtalaren inte sliter ihjäl sig. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Som orientering kan man säga att nästan alla moderna bilar har en liten högtalare som genererar "reläklickandet" eftersom moderna relä inte låter som de gjorde förr! Troligen är det inte reläet som hörs när du blinkar....! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är som Johan säger ett exempel är den MB jag har, där sitter det ett stort multirelä i motorrummet som de flesta reläfunktioner sitter i på gott och ont. När MB införde detta så blev det ett ramaskri från kunderna för att dom inte hörde blinkersen, Det resulterade i att en blinkertickande atteralj monterades bakom instrumentet så var alla nöjda och belåtna. Och så blev det nog på de flesta nyare bilar. så det kan vara en sådan som håller på att ge sig på din bil kanske om du inte hittar nått relä under instrumentbrädan. ///MVH Hasso Länk |
|
Ah, ska ta en titt under instrumentbrädan och kolla efter. Vad skulle ni gissa på - relä eller mackapär - det är en 525 -90? Simeon |
|
|
Jag tror på standard blinkrelä på en -90. På t.ex E39 är det en liten klickare som ljuder bara, blinkfunktionen är elektronisk och sitter i ljusmodulen. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.