|
|
|
|---|---|
|
Kollade mina fälgar som jag köpte förra sommaren och när jag plockade fram reservhjulet och till min förvåning så var reservhjulet bredare med smalare däck än på mina 17 " Rial Monza med 215/40. Vad är det för bred på BBS fälgarna? Jag har 7,5 på mina 17 " och man börjar undra om jag har blivit blåst av Svenska Gummihuset eller inte. Jag är inte haj på det där med fälgar och dess bredd. Kan nån förklara det här eller är det bara en synvilla? Tack på förhand Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys! | |
|
Om det är en BBS 15" kryssekerfälg så är fälgen 7" bred. Tror att 205:or satt som standard. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Jo det stämmer att det sitter 205-or på men varför ser de fetare ut än mina 215/40profil däck på 17" stora 7,5 tum breda fälgar? Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys! |
|
|
Det måste vara en synvilla :) |
|
| Förhållandet mellan diameter och bredd skiljer sig mellan fälgarna. De mindre fälgarna ser bredare ut därför att bredden är större i förhållande till diametern jämfört med dina nya fälgar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.