|
|
|
|---|---|
|
Har lite funderingar över om det är något fel på min ac.. Om jag ställer den på t.ex. 21grader (både h & v) och har fläktfartsratten på "första snäppet" så verkar allt funka som det ska (den blåser kall luft) i början men efter en stunds körning så får den ibland för sig att den ska börja blåsa varmluft! Den blåser inte riktigt maxvärme men ändå tillräckligt varmt för att det ska vara riktigt irriterande, och det gör den i 0,5-1minut för att sedan börja blåsa kall luft igen. Vrider jag upp fläktfarten lite så blåser den varmluft oftare och längre.. Ska det vara på det här viset? Köpte bilen för en vecka sedan så jag vet inte om det alltid varit såhär.. Föresten, är det meningen att fläkten ska gå på lägsta farten i "första snäppet" eller ska den välja farten själv då som det brukar vara i nyare bilar? | |
|
Hej. 1. Du har troligen fel på en eller båda värme-ventilerna som hänger sig och gör att du ibland får full värme. Använd sök funktionen så hittar du 100 tals inlägg om detta vanliga fel. Kolla även under mekartips hur du kan fixa det själv, det tar 1-2 timmar, Jag gjorde det med min för över 2 år sedan och de fungerar perfekt än. 2. Fläkten, Jag vet inte om du har den "stora" kliman med ett hjul mitt i som du steglöst kan reglera farten med. Hur som helst så är inte fläkten styrd av automatiken utan den får man ställa in själv. Ibland kan den dock öka farten utan att man påverkar den men jag vet inte vad det är för kriterier som styr det. MVH Stefan |
|
|
Jo, jag har den stora. Tack för hjälpen, ska leta lite bland dom gamla inläggen! |
|
|
Har läst en massa gamla inlägg nu.. men har tyvärr inte lyckats hitta någon info om vart dom sitter på en 540 e34 och hur dom ser ut. Någon som har en bild? |
|
|
Se under : Gör-det-själv /mekartips / värme-ventilation / det kommer bara värme E 32 mfl. Ventilerna sitter på torpedväggen mellan säkringsboxen och kylvattenbehällaren, ev har du ett plastlock över dem som du får snäppa bort. Mektipset innehåller massor med bilder & steg-för steg beskrivning, Du kan inte göra fel. MVH Stefan |
|
| Ok! tack för hjälpen, det blir nog att kika på det idag hoppas jag! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.